Ipsos: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK wzrósł do 99,53 pkt w lutym
Warszawa, 02.03.2017 (ISBnews) - Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) wzrósł o 1,51 pkt m/m do 99,53 pkt w lutym br., podał instytut badawczy Ipsos.
02.03.2017 | aktual.: 02.03.2017 13:38
"Brak ważnych wydarzeń społeczno-politycznych i gospodarczych wpłynął na ustalenie się nastrojów konsumenckich na poziomie z ubiegłego miesiąca" - czytamy w komunikacie.
Według Ipsos, niezmiennie trwająca polaryzacja życia politycznego w Polsce spowodowała brak zauważalnej zmienności w opinii społecznej.
"Trochę zagadkowy jest znaczący wzrost wskaźnika oczekiwań, który sugeruje, że Polacy nie dostrzegają w najbliższym czasie większych zagrożeń dla sytuacji w kraju i w swoich gospodarstwach domowych, a wręcz patrzą na nią z optymizmem" - czytamy dalej.
Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 0,59 pkt m/m i wyniósł w lutym 90,6 pkt.
Wskaźnik skłonność do zakupów wzrósł o 2,13 pkt m/m i wyniósł w lutym 105,48 pkt.
Wskaźnik bieżący spadł o 1,43 pkt m/m i wyniósł w lutym 92,82 pkt.
Wskaźnik oczekiwań wzrósł o 5,53 pkt m/m i wyniósł w lutym 104,31 pkt.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 11-15 lutego 2017 roku na reprezentatywnej losowokwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat
(ISBnews)