JHM Development podtrzymuje plan sprzedaży ponad 200 lokali w tym roku
Warszawa, 12.05.2015 (ISBnews) - JHM Developement podtrzymuje plany osiągnięcia sprzedaży ponad 200 mieszkań w tym roku, czyli na porównywalnym poziomie do roku 2014, poinformowała prezes Halina Mirgos. Oczekuje ponadto wzrostu skali działalności segmentu komercyjnego.
12.05.2015 11:50
"JHM Development sprzedał do tej pory w bieżącym roku w sumie 55 lokali mieszkalnych oraz podpisał 32 umowy przedwstępne. Tak dobry wynik to efekt widocznego ożywienia na pierwotnym rynku mieszkaniowym, na który wpływ mają zarówno obniżka stóp procentowych kredytów hipotecznych, jak również wsparcie programu pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi" - powiedziała Mirgos, cytowana w komunikacie.
Zwróciła uwagę na fakt, że przyrostowi wartości sprzedaży w segmencie działalności deweloperskiej towarzyszyła również poprawa rentowności na sprzedaży z 15,1% w roku poprzednim do 19,7% w roku bieżącym.
"Warto podkreślić, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami spółka rozpoczęła w tym roku nowe inwestycje developerskie, które w widoczny sposób przełożą się na sprzedaż spółki w roku 2016 i 2017" - dodała prezes JHM.
W Koninie, biorąc pod uwagę szybkie tempo sprzedaży dla I etapu Osiedla Diamentowego, oddanego w połowie 2014 r. zarząd podjął decyzję o uruchomieniu II etapu obejmującego budowę 144 mieszkań w 2 budynkach. Sumaryczna powierzchnia mieszkań stanowi ponad 7,4 tys. m2 PUM.
Inwestycja w Katowicach to 205 mieszkań (powierzchnia mieszkań 11,1 tys. m2 PUM) w dwóch budynkach stanowiących I etap budowy osiedla Twoja Dolina zlokalizowana w okolicy Doliny Trzech Stawów. Jest to pierwsza inwestycja spółki JHM Development realizowana w dużej aglomeracji i spółka wykorzystując swoje dotychczasowe doświadczenia liczy na sukces tej inwestycji w nowej lokalizacji.
Działalność wynajmu powierzchni handlowych realizowana jest głównie przez spółkę Marywilska 44, zarządzającą centrum handlowym w Warszawie, jak również przez spółki celowe prowadzące wynajem obiektów handlowych dla sieci handlowych.
Również w tym segmencie działalności spółki osiągnęły poprawę wyników w porównaniu do roku poprzedniego. Wypracowana rentowność na sprzedaży osiągnęła poziom 38,0% w porównaniu do 36,6% w I kwartale 2014 roku. Również w wymiarze wartościowym odnotowano wzrost marży na sprzedaży z 3,20 mln zł do 3,34 mln zł.
"Na wyniki osiągane w kolejnych kwartałach wpłynie zrealizowana rozbudowa Centrum Handlowego Marywilska 44 (dodatkowe 2 tys. m2 powierzchni handlowej i administracyjnej) oraz pełna komercjalizacja Centrum Janowo w Rumi. Istotny wzrost przychodów oraz rentowności w obszarze wynajmu powierzchni handlowych związany jest z planowaną w bieżącym roku dalszą rozbudową Centrum Handlowego Marywilska 44 o kolejne 12 tys. m2 powierzchni handlowej w ramach Parku Handlowego Marywilska 44" - podsumowała prezes JHM Development.
JHM Development to firma deweloperska z grupy Mirbudu. Realizuje inwestycje na terenie województwa mazowieckiego, jest operatorem Centrum Hal Targowych Marywilska 44, w którym posiada 100% udziałów. Spółka jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2011 r.
(ISBnews)