JLL: Transakcje inwestycyjne w handlu osiągną ok. 1,39 mld euro w tym roku

Warszawa, 08.04.2015 (ISBnews) - Wartość transakcji inwestycyjnych w segmencie handlowym wyniosła ok. 130 mln euro w I kw. 2015 r., a całkowity wolumen w 2015 r. będzie podobny do wyniku z 2013 r., kiedy zarejestrowano transakcje o wartości ok. 1,39 mld euro, poinformowała dyrektor w Dziale Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej w JLL Agnieszka Kołat. Rynek centrów handlowych powiększył się o 94 tys. m2 w I kw. 2015 r., do 12,45 mln m2, wynika także z danych firmy JLL. Popyt na powierzchnie handlowe pozostaje umiarkowanie wysoki, zwłaszcza ze strony podmiotów, takich jak grupa LPP czy CCC.

08.04.2015 13:20

"Wartość transakcji inwestycyjnych w segmencie handlowym wyniosła ok. 130 mln euro w I kw. 2015 r. Biorąc pod uwagę liczbę projektów handlowych oferowanych obecnie na sprzedaż, szacujemy, że całkowity wolumen w br. będzie podobny do wyniku z 2013 r., kiedy zarejestrowano transakcje o wartości ok. 1,39 mld euro. Obecnie stopy kapitalizacji w przypadku wiodących centrów handlowych wynoszą ok. 5,5%, lecz spodziewamy się ich dalszej kompresji" - powiedziała Kołat, cytowana w komunikacie.

Największymi transakcjami w I kw. br. były zakup Sarniego Stoku w Bielsku-Białej przez Union Investment (wartość poufna) oraz zakup przez Rockcastle centrum Solaris w Opolu za ok. 52 mln euro.

JLL wskazuje, że pod koniec I kw. 2015 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 12,47 mln m2 w ramach centrów handlowych (8,89 mln m2), parków i wielkopowierzchniowych magazynów handlowych (3,39 mln m2) oraz centrów wyprzedażowych - 0,19 mln m2. W I kw. ukończono budowę kilku projektów, a podaż centrów handlowych wzrosła o 94 tys. m2. Tylko Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. m2) to zbudowany całkowicie od nowa obiekt, pozostałe to rozbudowy istniejących centrów handlowych, takich jak CH Ogrody w Elblągu, Magnolia Park we Wrocławiu, Atrium Copernicus w Toruniu oraz Rondo w Bydgoszczy.
"Popyt na powierzchnie handlowe ze strony rodzimych marek pozostaje umiarkowanie wysoki, zwłaszcza ze strony dużych graczy, takich jak grupa LPP czy CCC, które kontynuują swoją ekspansję w całym kraju. Najpopularniejsze marki zagraniczne są wciąż selektywne w wyborze nowych lokalizacji, jednak jednocześnie rozwijają sieć sprzedaży w coraz mniejszych miastach. Taki model rozwoju stanowi alternatywę dla strategii polegającej na dogęszczaniu sieci w już spenetrowanych miastach. Dzięki temu zwiększa się dostępność popularnych marek, takich jak np. H&M" - czytamy także w komunikacie.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)