Kampania "Mazury cud natury" kosztowała 2,3 mln zł

Kampania promocyjna "Mazury cud natury" w konkursie na nowych siedem cudów natury kosztowała 2,3 mln zł. Głosowanie konkursowe kończy się w piątek w południe.

Obraz
Źródło zdjęć: © wiki/cc2.5 | andreabosek

Warmińsko-mazurski urząd marszałkowski promował udział Mazur w konkursie od 2009 roku - w lipcu tego roku Mazury jako jedno z 28 miejsc na świecie weszły do finału plebiscytu szwajcarskiej fundacji New7Wonders. Region promował swój udział w konkursie pod hasłem "Mazury cud natury". Akcja w całości finansowana była ze środków własnych samorządu województwa.

Z danych przekazanych PAP przez urząd marszałkowski w Olsztynie wynika, że w 2009 roku na działania promocyjne dotyczące projektu "Mazury cud natury" wydano 80 tys. zł. Pieniądze te przeznaczono przede wszystkim na stworzenie strony internetowej informującej o konkursie i udziale w nim Mazur, a także materiały reklamowo-informacyjne.

Rok później kwota kampanii "Mazury cud natury" wzrosła do miliona. Pieniądze wydano m.in. na kampanię bilboardową w warszawskim metrze, na ulicach stolicy, a także Krakowa i Gdańska (w sumie kosztowało to 180 tys. zł). Około 200 tys. zł w 2010 roku wydano na eventy, w tym akcję "tuba", podczas której przechodnie do długiej na kilka metrów tuby wykrzykiwali hasło "Mazury cud natury", a także happening zorganizowany podczas wyborów samorządowych, który przebiegał pod hasłem "Kandydat wszystkich Polaków".

W 2010 roku urząd utworzył także stronę internetową, na której zamieszczono kilkadziesiąt filmików z wypowiedziami o Mazurach znanych osób, m.in. Wojciecha Manna, czy Daniela Olbrychskiego.

W 2011 roku na kampanię "Mazury cud natury" samorząd województwa przeznaczył 1,2 mln zł. Najwięcej, bo ok. 300 tys. zł, kosztował zorganizowany latem w Mikołajkach koncert, podczas którego po raz pierwszy na żywo artyści (m.in. Ryszard Rynkowski) zaśpiewali "hymn Mazur". Ponad 60 tys. zł wydano na balon promujący akcję, który brał udział w imprezach w Polsce i na świecie, podobną sumę przeznaczono na zorganizowanie "mazurskiego tira", który wyposażony w sprzęt multimedialny jeździł po Polsce jako "mobilny punkt głosowania na Mazury".

Na zlecenie urzędu marszałkowskiego w Olsztynie od 1 stycznia 2009 roku zewnętrzna firma prowadziła monitoring prasy i internetu. Jak przekazano PAP, monitoring wykazał, że ekwiwalent medialny akcji "Mazury cud natury" wyniósł do 7 listopada 2011 roku w sumie 10 478 352 zł (w tym prasa: 8 662 729 zł, internet 1 815 623 zł).

Ze statystyk przekazanych PAP wynika, że w monitorowanym okresie na temat akcji "Mazury cud natury" ukazało się 826 publikacji w prasie i 2134 w internecie, a także 575 w tzw. social media (tj. na forach internetowych czy portalach społecznościowych). W prasie ogólnopolskiej ukazało się 159 publikacji, w lokalnej 37, a regionalnej - 625. Najczęściej o konkursie pisały gazety w woj. warmińsko-mazurskim (434 razy).

Głosowanie na "Mazury cud natury" kończy się w piątek w południe.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥