Trwa ładowanie...
kasowanie punktów
27-02-2015 08:11

Punkty Payback jak kumulacja w lotka. 18 mln zł do wyjęcia

Największy w Polsce program lojalnościowy po raz kolejny kasuje punkty. Z kart blisko 2,5 mln Polaków wyparuje pierwszego marca 1,78 mld pkt. wartych 18 mln zł - czyli ładna kumulacja w Lotto.

Punkty Payback jak kumulacja w lotka. 18 mln zł do wyjęciaŹródło: WP.PL
d3s9kxw
d3s9kxw

Dlaczego Payback kasuje punkty? Bo chce w ten sposób zmobilizować uczestników programu do aktywnego korzystania z usługi. W internecie na forach i w serwisach społecznościowych przelewa się fala hejtu i decyzja jest krytykowana, ale firma ma swoje racje.

- Wygaszamy punkty mające już trzy lata. To jest relatywnie długi okres. W innych programach jest to często tylko rok. Naszym zdaniem to wystarczy, by za zdobyte punkty doładować telefon, kupić kawę czy wymienić na nagrodę. Jeśli ktoś przez trzy lata tego nie zrobi, to można powiedzieć, że nie korzysta z programu i mu na tych punktach nie zależy - mówi Michał Pieprzny, prezes Loyalty Partner, która jest właścicielem Paybacka.

Sprawdziliśmy to. Rzeczywiście część programów ma roczne okresy, po których kasują punkty. Tak jest w programie Skarbonka sieci Auchan. Z kolei w lojalnościówce Vitay od Orlenu punkty tracą ważność po roku, jeśli ani razu w tym czasie nie doładuje się nowych. Ostatecznie i tak trzeba z nich skorzystać w trzyletnim okresie.

Jak dodaje Pieprzny, zalegające na kontach punkty Payback to kwestia biznesowa. Przyznają je bowiem uczestniczące w programie firmy i muszą zabezpieczyć środki na ich pokrycie. Taki "punktowy dług" to więc czasami kilkumilionowe zobowiązanie, które trudno jest utrzymywać w nieskończoność.

d3s9kxw

- Proszę mi uwierzyć, że my naprawdę nie chcemy nikomu tych punktów zabierać. Ja osobiście liczę, że nie wygasimy żadnego - zapewnia Pieprzny.

Payback o wygaszaniu punktów informuje aktywnie. Akcji towarzyszy kampania reklamowa, pojawiły się informacje na stronie internetowej, a do użytkowników wysyłane są maile. Program chwali się, że z roku na rok liczba punktów do wygaszania maleje, co oznacza, że częściej korzystamy z kart. Dwa lata temu było to 3 mld punktów (równowartość 30 mln zł), a w zeszłym roku 2,5 mld pkt (25 mln zł). Ostatecznie większość zagrożonej puli została wydana.

Jak poinformował nas Payback, w 2011 roku w sumie zgromadzono 9,7 mld pkt. (97 mln zł), z czego wydano 7,89 mld pkt. (78,9 mln zł). Pozostałe 1,78 mld pkt. są na 2 mln 740 tys. kont. Wykorzystać można je tylko do końca lutego. Payback to największy program lojalnościowy w Polsce. Uczestniczy w nim już kilkanaście milionów Polaków.

d3s9kxw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3s9kxw

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj