"Klient kupuje nie rybę, ale wodę" - ostrzega Inspekcja Handlowa

Nieprawidłowości dotyczą ponad 70 procent hurtowni i sklepów rybnych.

"Klient kupuje nie rybę, ale wodę" - ostrzega Inspekcja Handlowa
Źródło zdjęć: © WP.PL | Dezidor/CC/Wikimedia

18.07.2015 14:15

Nieprawidłowości w ponad 70 procentach hurtowni i sklepów rybnych - to wynik kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową w całej Polsce. Inspektorzy zakwestionowali ponad 40 procent mrożonych ryb i owoców morza.

Zaniżona masa produktu, zmiana nazwy ryb i zawyżona ilość glazury na mrożonce to najczęstsze nieprawidłowości - wymienia Beata Manios z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Szczecinie.

Jak mówi, zdarza się, że w deklarowanym jednym kilogramie ryby glazura zajmuje 25 procent. Klient kupuje nie rybę, ale wodę.

Beata Manios wyjaśnia, że dla ochrony mięsa ryby przed wpływem środowiska zewnętrznego wystarczy 5 procent otoczki z lodu. Dlatego tak ważne jest, by klienci pamiętali, jak prawidłowo powinna być oznakowana mrożonka - przypomina inspektor: Na etykiecie powinno być oznaczenie gatunku po polsku i po łacinie, wskazany obszar połowu oraz metoda produkcji.

Inspektorzy wymierzyli mandaty i kary pieniężne w wysokości 14 tysięcy złotych.
Inspekcja Handlowa przypomina, że produkty spożywcze o niewłaściwej jakości podlegają reklamacji u sprzedawcy - na podstawie paragonu. Wszelkie zastrzeżenia można również zgłaszać w wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej oraz do rzeczników konsumentów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)