Kolejny szczyt dzięki wynikom spółek z USA

Po lepszych od oczekiwanych raportach Wells Fargo, Morgan Stanley i Yahoo notowania w USA zaczęły się od zwyżek, wspomagając GPW w doskonałym finiszu na drodze do nowego szczytu.

Kolejny szczyt dzięki wynikom spółek z USA
Źródło zdjęć: © Open Finance

Po lepszych od oczekiwanych raportach Wells Fargo, Morgan Stanley i Yahoo notowania w USA zaczęły się od zwyżek, wspomagając GPW w doskonałym finiszu na drodze do nowego szczytu.

Rynek robi wszystko, by rozwiać wątpliwości sceptyków. Na początku notowań WIG20 cofnął się w okolice dawnego oporu, a dziś wsparcia, w postaci górnego ograniczenia konsolidacji, która na GPW trwała przez dwa miesiące. Dno zostało sprawdzone i utwardzone stabilizacją notowań, która trwała u nas aż do 14-tej. W tym czasie na rynek zaczęły spływać kolejne raporty kwartalne amerykańskich korporacji i co najważniejsze - były to kolejne liczby lepsze od oczekiwanych. I tak Yahoo zarobiło 15 centów na akcję w miejsce spodziewanych 13 centów, Morgan Stanley osiągnął pierwszy od roku zysk, który sięgnął 38 centów na akcję (oczekiwano 30 centów), a Wells Fargo 56 centów (a oczekiwano 39 centów). W tej sytuacji nawet słaby wynik Boeinga (2,23 dolara straty na akcję wobec oczekiwanych 2,10 centów i 3,5 mld dolarów zarezerwowanych na odszkodowania za opóźnienia w produkcji) nie zmienił nastawienia inwestorów.

WIG20 płynnie przeszedł przez wyznaczony wczoraj roczny szczyt notowań i zaskakująco łatwo ustanowił nowy - 2370 pkt na zamknięciu. Znów jednak wyraźnie z tyłu zostały papiery małych i średnich spółek, a WIG20 zawdzięcza wzrost głównie Telekomunikacji (plus 3,3 proc.), PGNiG (3,9 proc.) i KGHM (1,9 proc.). Odpoczywały największe banki, a w roli zmienników wystąpiły GTC i Cyfrowy Polsat, które jednak tak dużego wpływu na indeks nie mają. Obroty na całym rynku spadły do 1,4 mld PLN, ale trzeba pamiętać że do 14-tej mieliśmy marazm, a więcej transakcji pojawiło się dopiero w końcowej - wzrostowej - fazie sesji.

W Europie dzień także zaczęliśmy od wolnego spadania, a raporty z USA pozwoliły tylko odrobić straty w Paryżu czy Londynie, w Pradze ta sztuka się nie udała, w Budapeszcie wzrost był symboliczny. W USA indeksy rosły godzinę po otwarciu 0,5-0,6 proc., ale szczytów nie pokonały, co oczywiście rodzi wątpliwości, czy ta sztuka w ogóle się uda (jeśli nie przy akompaniamencie dobrych publikacji, to jak będą wyglądać notowania, kiedy orkiestra zacznie fałszować?). Bovespa rośnie dziś o 1,7 proc. po wczorajszym spadku o 2,9 proc., zatem panika wywołana zapowiedzią wprowadzenia nowego podatku okazała się tyleż bolesna, co krótkotrwała.

Rynkom akcji sprzyjał słabnący dolar - euro cmoknęło dziś granicę 1,50 USD i cofnęło się nieznacznie, wypatrując szans na dalszy wzrost. U nas dolar spadł do 2,779 PLN ale nowego dna nie utworzył. Euro podrożało o 0,2 proc., a frank o 0,4 proc. Inwestorzy, choć już wcześniej musieli to wiedzieć, nie kontynuowali zakupów złotego po tym jak minister skarbu zapewnił, że nie ma szans osiągnąć zaplanowanych na ten rok 12 mld PLN wpływów z prywatyzacji.

Ropa podrożała o 0,4 proc. (dzięki słabości dolara), tak jak miedź (bez rekordu), złoto spadło do 1 050 dolarów by zaraz powrócić 7 dolarów wyżej.

Emil Szweda
Open Finance

| Niniejszy dokument jest materiałem informacyjnym. Nie powinien być rozumiany jako materiał o charakterze doradczym oraz jako podstawa do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w niniejszym opracowaniu są jedynie wyrazem opinii autorów w dniu publikacji i mogą ulec zmianie bez zapowiedzi. Open Finance nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania. |
| --- |

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.