Kompania Piwowarska sprzedała mniej piwa, ale zwiększyła udział w rynku

24.9.Warszawa (PAP) - Kompania Piwowarska sprzedała w pierwszym półroczu 2009 roku 7,2 mln hektolitrów piwa, czyli o 4 proc. mniej rok do roku. Zanotowała jednak wzrost udziałów w...

24.09.2009 | aktual.: 24.09.2009 15:26

24.9.Warszawa (PAP) - Kompania Piwowarska sprzedała w pierwszym półroczu 2009 roku 7,2 mln hektolitrów piwa, czyli o 4 proc. mniej rok do roku. Zanotowała jednak wzrost udziałów w rynku do 44,9 proc., z 41,2 proc. przed rokiem - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Cała branża piwowarska zanotowała w pierwszym półroczu 2009 roku spadek sprzedaży piwa o 12,5 proc., do 15,9 mln hektolitrów.

Kompania Piwowarska poinformowała, że udział w rynku największej polskiej marki piwnej, Tyskie, zwiększył się do 17,9 proc. (wobec 16,4 proc. w 2008 roku), a Żubr zwiększył udział do 13,9 proc. (wzrost z poziomu 12,9 proc.). Udział Lecha w rynku wzrósł do 7,8 proc. z 7,3 proc. w tym samym okresie zeszłego roku.

"Spowolnienie sprzedaży w całej kategorii piwnej rozpoczęło się jesienią ubiegłego roku wraz z nadejściem globalnego kryzysu gospodarczego. Drastyczna podwyżka stawki podatku akcyzowego wprowadzona w marcu 2009 roku osłabiła nadwątlone już wcześniej szanse na wzrost sprzedaży branży i wzmocniła tendencje spadkowe na rynku piwa" - powiedział dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej Gary Haigh, cytowany w komunikacie.

"W tym trudnym otoczeniu zwiększyliśmy nasze udziały rynkowe, podczas gdy pozostała część rynku doświadcza głębszych spadków sprzedaży niż Kompania Piwowarska" - dodał. (PAP)

pr/ pam/

Źródło artykułu:PAP
spożywczybrowarygiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)