Komputronik rozmawia z dużym brandem nt. wspólnej oferty tabletów i smartfonów
Warszawa, 05.05.2014 (ISBnews) - Komputronik prowadzi wstępne rozmowy o współpracy w segmencie tabletów i smartfonów z jednym z brandów o...
05.05.2014 | aktual.: 05.05.2014 10:23
Warszawa, 05.05.2014 (ISBnews) - Komputronik prowadzi wstępne rozmowy o współpracy w segmencie tabletów i smartfonów z jednym z brandów o europejskim zasięgu, co ocenia jako rozwiązanie bezpieczne marżowo, poinformował agencję ISBnews prezes dystrybutora Wojciech Buczkowski.
"Komputronik cały czas poszerza portfolio produktów pod markami Accura i California Access. Obserwując naszych konkurentów, widzimy, że zarówno koszty logistyki związanej z naprawami gwarancyjnymi sprzętu mobilnego (smartfony i tablety), jak i samych napraw gwarancyjnych są na tyle wysokie, że mogą zjadać zyski ze sprzedaży tabletów z segmentu budżetowego. Naszym zdaniem, duża awaryjność produktów z tej kategorii, w połączeniu z szybko zmieniającym się portfolio i krótkim czasem życia produktu, który w praktyce uniemożliwia wprowadzanie udoskonaleń w danym modelu, rodzi spore ryzyko kosztów obsługi gwarancyjnej, w szczególności po upływie 6-24 miesięcy od sprzedaży" - powiedział ISBnews Buczkowski.
Dlatego też zaznaczył, że rozważa bezpieczniejsze marżowo rozwiązanie, czyli współpracę z jednym z brandów o europejskim zasięgu.
"Prowadzimy już wstępne rozmowy. Takie rozwiązanie byłoby korzystne dla obu stron - my mielibyśmy w ofercie własne modele tabletów i smartfonów z budżetowej i średniej półki, natomiast nasz partner uzyskałby dostęp do naszej bardzo szerokiej sieci sprzedaży. Nie podjęliśmy jeszcze jednak ostatecznej decyzji, która zależy też od wyników prowadzonych rozmów" - dodał prezes Komputronika w rozmowie z ISBnews.
W jego ocenie, rynek tabletów nadal szybko rośnie w ujęciu ilościowym, jednak w ujęciu wartościowym ta dynamika jest dużo niższa.
"Ostatni kwartał roku obrachunkowego w tabletach był dla Komputronika bardzo dobry - odnotowaliśmy bardzo duży wzrost ilościowy i całkiem spory w ujęciu wartościowym. Jednak nadal podtrzymuję przewidywania, że w tym roku dynamika wzrostu w ujęciu wartościowym może być z kwartału na kwartał coraz niższa" - ocenił prezes dystrybutora.
Tymczasem, jak podkreślił, na rynku laptopów statystyki rynkowe i informacje od producentów wskazują, że sprzedaż tej kategorii produktów systematycznie spada od kilku miesięcy (spadki ogólnorynkowe na poziomie 6-12% r/r w poszczególnych miesiącach).
"Pomimo tego udaje się nam ciężką pracą zniwelować te niekorzystne tendencje, choć dynamika wzrostu sprzedaży w tej kategorii jest niewielka. Cieszy nas natomiast fakt, że rośnie nasz udział rynkowy, już nie tylko w laptopach, ale także w najistotniejszej wzrostowo kategorii, jaką są smartfony" - podsumował Buczkowski.
Komputronik, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Benchmark Sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)