Konsumenci wznoszą toasty, a sklepy zacierają ręce

W ostatnim kwartale 2015 r. brytyjscy konsumenci chętnie kupowali alkohole, przyczyniając się do wzrostu obrotów w supermarketach - wynika z danych zebranych przez firmę analityczną Kantar Worldpanel.

Konsumenci wznoszą toasty, a sklepy zacierają ręce
Źródło zdjęć: © WP.PL | Quinta da Lixia

20.01.2016 | aktual.: 20.01.2016 16:59

W okresie 3 miesięcy zakończonym 3 stycznia łączna sprzedaż piwa, wina i innych alkoholi w brytyjskich sklepach była o 2,2 proc. wyższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Duża w tym zasługa wzrostu popytu na wina musujące, których sprzedaż była wyższa aż o 11 proc. w ujęciu rocznym.

W głównych sieciach handlowych prawdziwym hitem okazał się gin. Wartość sprzedaży tego trunku w okresie przedświątecznym wzrosła o ponad 14 mln funtów, do 121 mln funtów.

Gin przeżywa na Wyspach Brytyjskich swoisty renesans - z badania przeprowadzonego przez firmę Mintel, monitorującą trendy konsumenckie, wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy alkoholem tym raczyło się 42 proc. Brytyjczyków w wieku 18-34 lat i 27 proc. Brytyjczyków powyżej 45. roku życia. Zdaniem analityków Mintel, do 2020 r. rynek ginu w Wielkiej Brytanii będzie wart ponad 1,3 mld funtów.

Źródło artykułu:PAP
alkoholpiwowino
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)