Trwa ładowanie...
alkohol
20-01-2016 12:07

Konsumenci wznoszą toasty, a sklepy zacierają ręce

W ostatnim kwartale 2015 r. brytyjscy konsumenci chętnie kupowali alkohole, przyczyniając się do wzrostu obrotów w supermarketach - wynika z danych zebranych przez firmę analityczną Kantar Worldpanel.

Konsumenci wznoszą toasty, a sklepy zacierają ręceŹródło: WP.PL, fot: Quinta da Lixia
d255s0v
d255s0v

W okresie 3 miesięcy zakończonym 3 stycznia łączna sprzedaż piwa, wina i innych alkoholi w brytyjskich sklepach była o 2,2 proc. wyższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Duża w tym zasługa wzrostu popytu na wina musujące, których sprzedaż była wyższa aż o 11 proc. w ujęciu rocznym.

W głównych sieciach handlowych prawdziwym hitem okazał się gin. Wartość sprzedaży tego trunku w okresie przedświątecznym wzrosła o ponad 14 mln funtów, do 121 mln funtów.

Gin przeżywa na Wyspach Brytyjskich swoisty renesans - z badania przeprowadzonego przez firmę Mintel, monitorującą trendy konsumenckie, wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy alkoholem tym raczyło się 42 proc. Brytyjczyków w wieku 18-34 lat i 27 proc. Brytyjczyków powyżej 45. roku życia. Zdaniem analityków Mintel, do 2020 r. rynek ginu w Wielkiej Brytanii będzie wart ponad 1,3 mld funtów.

d255s0v
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d255s0v

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj