Konsumenci wznoszą toasty, a sklepy zacierają ręce
W ostatnim kwartale 2015 r. brytyjscy konsumenci chętnie kupowali alkohole, przyczyniając się do wzrostu obrotów w supermarketach - wynika z danych zebranych przez firmę analityczną Kantar Worldpanel.
W okresie 3 miesięcy zakończonym 3 stycznia łączna sprzedaż piwa, wina i innych alkoholi w brytyjskich sklepach była o 2,2 proc. wyższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Duża w tym zasługa wzrostu popytu na wina musujące, których sprzedaż była wyższa aż o 11 proc. w ujęciu rocznym.
W głównych sieciach handlowych prawdziwym hitem okazał się gin. Wartość sprzedaży tego trunku w okresie przedświątecznym wzrosła o ponad 14 mln funtów, do 121 mln funtów.
Gin przeżywa na Wyspach Brytyjskich swoisty renesans - z badania przeprowadzonego przez firmę Mintel, monitorującą trendy konsumenckie, wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy alkoholem tym raczyło się 42 proc. Brytyjczyków w wieku 18-34 lat i 27 proc. Brytyjczyków powyżej 45. roku życia. Zdaniem analityków Mintel, do 2020 r. rynek ginu w Wielkiej Brytanii będzie wart ponad 1,3 mld funtów.