Koronawirus w Polsce. Rosną ceny w sklepach internetowych
W kwietniu wzrosły ceny w e-sklepach, średnio nawet o 9 proc - wynika z raportu ASM SFA. To efekt wzmożonego zainteresowania Polaków zakupami w internecie wobec zaostrzenia restrykcji sanitarnych w związku z trwającą pandemią koronawirusa.
Raport "Koszyk zakupowy ASM SFA", do którego wyników dotarł "Puls Biznesu", wskazuje, że ceny w sklepach internetowych wzrosły w kwietniu, przy porównaniu ich do cen z marca. Za nabycie 40. podstawowych produktów klienci musieli zapłacić średnio nawet o 9 proc. więcej.
Gazeta przypomina, że ceny zakupów spożywczych w internecie zawsze są wyższe, niż w stacjonarnych placówkach. Jednak ostatnie tygodnie jeszcze mocniej pogłębiły tę różnicę. I tak w kwietniu za podstawowe produkty klienci płacili więcej o 14 proc. w czterech e-sklepach, niż zapłaciliby w najdroższej sieci stacjonarnej, którą był E.Leclerc.
Jeszcze mocniej tę różnicę widać przy porównaniu cen z najtańszymi w zestawieniu hipermarketami Auchan. W przypadku wymienionych wcześniej czterech e-sklepów różnica wyniosła aż 27,5 proc. To różnica 60 złotych na 40. wybranych produktach.
Zobacz też: Galerie handlowe niczym outlety. "Już dawno pożegnaliśmy się z dodatnim wynikiem finansowym"
Dyrektor zarządzający ASM SFA Patryk Górczyński wyjaśnia, że chociaż w badaniu z kwietnia widać już efekt robienia zakupów na zapas, to jednak badanie to nie uwzględnia jeszcze zaostrzonych restrykcji wprowadzonych w handlu. - Tę wyjątkową, kryzysową sytuację na rynku odzwierciedlą prawdopodobnie wyniki badania za miesiąc - tłumaczy Patryk Górczyński, cytowany przez "PB".
Jak wskazuje badanie, różnice cen nie są aż tak znaczące w przypadku sklepów, które działają zarówno na rynku tradycyjnym, jak i w internecie. Za internetowe zakupy w Carrefourze, Tesco i Auchan klient płacił od 1 do niespełna 4 proc. więcej, niż w sklepie stacjonarnym sieci. Natomiast np. E.Leclerc w sieci okazał się tańszy, niż w zwykłym sklepie.
Czytaj też: Koniec mentoli. Firmy tytoniowe już zadbały o to, aby na rynku nie zapanowała pustka
Raport "Koszyk zakupowy ASM SFA" jest przygotowany przez firmę ASM Sales Force Agency, która zajmuje się świadczeniem usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu. Polega na porównaniu cen 40. najpopularniejszych markowych produktów w dziesięciu kategoriach, takich jak m.in. chemia domowa, nabiał, mięso, napoje, produkty tłuszczowe, czy artykuły sypkie.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl