Koronawirus w Polsce. Rosną ceny w sklepach internetowych

W kwietniu wzrosły ceny w e-sklepach, średnio nawet o 9 proc - wynika z raportu ASM SFA. To efekt wzmożonego zainteresowania Polaków zakupami w internecie wobec zaostrzenia restrykcji sanitarnych w związku z trwającą pandemią koronawirusa.

Za zakupy w internecie płacimy coraz więcej.
Źródło zdjęć: © Getty Images
oprac.  KRO

Raport "Koszyk zakupowy ASM SFA", do którego wyników dotarł "Puls Biznesu", wskazuje, że ceny w sklepach internetowych wzrosły w kwietniu, przy porównaniu ich do cen z marca. Za nabycie 40. podstawowych produktów klienci musieli zapłacić średnio nawet o 9 proc. więcej.

Gazeta przypomina, że ceny zakupów spożywczych w internecie zawsze są wyższe, niż w stacjonarnych placówkach. Jednak ostatnie tygodnie jeszcze mocniej pogłębiły tę różnicę. I tak w kwietniu za podstawowe produkty klienci płacili więcej o 14 proc. w czterech e-sklepach, niż zapłaciliby w najdroższej sieci stacjonarnej, którą był E.Leclerc.

Jeszcze mocniej tę różnicę widać przy porównaniu cen z najtańszymi w zestawieniu hipermarketami Auchan. W przypadku wymienionych wcześniej czterech e-sklepów różnica wyniosła aż 27,5 proc. To różnica 60 złotych na 40. wybranych produktach.

Zobacz też: Galerie handlowe niczym outlety. "Już dawno pożegnaliśmy się z dodatnim wynikiem finansowym"

Dyrektor zarządzający ASM SFA Patryk Górczyński wyjaśnia, że chociaż w badaniu z kwietnia widać już efekt robienia zakupów na zapas, to jednak badanie to nie uwzględnia jeszcze zaostrzonych restrykcji wprowadzonych w handlu. - Tę wyjątkową, kryzysową sytuację na rynku odzwierciedlą prawdopodobnie wyniki badania za miesiąc - tłumaczy Patryk Górczyński, cytowany przez "PB".

Jak wskazuje badanie, różnice cen nie są aż tak znaczące w przypadku sklepów, które działają zarówno na rynku tradycyjnym, jak i w internecie. Za internetowe zakupy w Carrefourze, Tesco i Auchan klient płacił od 1 do niespełna 4 proc. więcej, niż w sklepie stacjonarnym sieci. Natomiast np. E.Leclerc w sieci okazał się tańszy, niż w zwykłym sklepie.

Czytaj też: Koniec mentoli. Firmy tytoniowe już zadbały o to, aby na rynku nie zapanowała pustka

Raport "Koszyk zakupowy ASM SFA" jest przygotowany przez firmę ASM Sales Force Agency, która zajmuje się świadczeniem usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu. Polega na porównaniu cen 40. najpopularniejszych markowych produktów w dziesięciu kategoriach, takich jak m.in. chemia domowa, nabiał, mięso, napoje, produkty tłuszczowe, czy artykuły sypkie.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
To hit cmentarzy. "Najlepszym rozwiązaniem byłoby ich wycofanie"
To hit cmentarzy. "Najlepszym rozwiązaniem byłoby ich wycofanie"