Królem piw lager, ale coraz częściej sięgamy po trunki bezalkoholowe
Sięgający po piwo Polacy coraz większą uwagę zwracają na jego jakość. Według Nielsena w ubiegłym roku większą sprzedażą niż w 2015 r. charakteryzowały się piwa markowe.
20.03.2017 11:07
Lager to niekwestionowany król piw na polskim rynku. Wśród Polaków słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, coraz częściej za to sięgamy po trunki bezalkoholowe – wynika z danych firmy Nielsen.
Dane Nielsena pokazują, że wśród piw numerem jeden pozostaje lager. Natomiast kolejny rok z rzędu spadki dotknęły segmenty piw mocnych, które cieszą się coraz mniejszym wzięciem. Polscy konsumenci są coraz większymi entuzjastami piw bezalkoholowych. W ubiegłym roku to właśnie piwa o zawartości alkoholu do 0,5 proc. odnotowały najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży.
Z danych Nielsena wynika także, że konsumenci są nadal mocno przywiązani do kupowania piwa w małych sklepach. W 2016 r. sklepy małoformatowe utrzymały swoją pozycję lidera, odpowiadając za 64,4 proc. sprzedaży chmielowego trunku. Na znaczeniu straciły za to nieznacznie dyskonty, jak i inne sieci wielkopowierzchniowe. Jednocześnie w najmniejszych sklepach spożywczych piwo stanowi ciągle niemal 30 proc. obrotów w kategorii produktów spożywczych.
Sięgający po piwo Polacy coraz większą uwagę zwracają na jego jakość. Według Nielsena w ubiegłym roku większą sprzedażą niż w 2015 r. charakteryzowały się piwa markowe. Tracą za to piwa z etykietami marek własnych.
Z roczną produkcja na poziomie 40 mln hl Polska jest trzecim największym producentem piwa w Europie, a przemysł piwowarski – największym pracodawcą w krajowym sektorze alkoholowym.
źródło: portalspozywczy.pl