Trwa ładowanie...
d2t44ih

Kurs akcji ProxyAd wzrósł na otwarciu w debiucie na NewConnect o 55 proc. (opis)

31.05. Warszawa (PAP) - Kurs akcji ProxyAd, spółki, która buduje ogólnopolską sieć nadajników wysyłających reklamę na telefony komórkowe z wykorzystaniem technologii...

d2t44ih
d2t44ih

31.05. Warszawa (PAP) - Kurs akcji ProxyAd, spółki, która buduje ogólnopolską sieć nadajników wysyłających reklamę na telefony komórkowe z wykorzystaniem technologii bezprzewodowych, wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku NewConnect o 55 proc. do 0,93 zł.

Wcześniej w ofercie prywatnej dotychczasowi właściciele sprzedali 18,9 proc. akcji.

Ok. godz. 12.35 akcje ProxyAd kosztowały na NewConnect 0,75 zł.

Spółka ProxyAd zajmuje się wysyłaniem reklam pod postacią graficzną czy filmików wideo na telefon komórkowy, który ma włączony moduł Bluetooth i znajduje się w pobliżu nadajnika. Nadajniki ProxyAd umieszczane są głównie w centrach handlowych w głównych miastach w Polsce, ale też np. na dworcach.

d2t44ih

Piotr Surmacki, przewodniczący rady nadzorczej spółki, który poprzez swoją spółkę zależną PayFreezer posiada ok. 36 proc. akcji ProxyAd, powiedział podczas uroczystości debiutu, że ok. 80 proc. telefonów komórkowych na polskim rynku posiada wbudowany moduł Bluetooth, z czego ok. 25 proc. użytkowników deklaruje, że ma włączony Bluetooth na stałe.

Surmacki powiedział też, że spółka na koniec 2009 roku osiągnęła 1,14 mln zł przychodów ze sprzedaży, EBITDA wyniosła 0,4 mln zł, a zysk netto 184,5 tys. zł.

Po pierwszym kwartale 2010 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 436 tys. zł, EBITDA 322 tys. zł, a zysk netto 166,6 tys. zł.

Drugim największym akcjonariuszem ProxyAd, oprócz PayFreezer, jest Nova Communication Group posiadająca 30 proc. Kapitał zakładowy ProxyAd składa się z 5.389.850 akcji.

d2t44ih

Spółka ProxyAd działa na rynku od 2007 roku, od samego początku w branży marketingu sąsiedztwa (ang. proximity marketing) z wykorzystaniem technologii bezprzewodowych. Pierwsze kampanie reklamowe z wykorzystaniem technologii Bluetooth realizowane były w październiku 2007 roku.

Spółka posiada własną technologię w zakresie oprogramowania nadajników oraz systemu centralnego do zarządzania całością sieci nadajników reklamowych z jednego centralnego serwera.

Obecnie spółka ma podpisane umowy na ponad 700 lokalizacji pod instalacje swoich nadajników, z czego prawie 150 jest zainstalowanych i aktywnych. Firma wysyła ponad 700 tys. komunikatów reklamowych miesięcznie za pomocą technologii Bluetooth.

Do końca roku spółka planuje rozbudować sieć aktywnych nadajników do 350, co powinno dać dotarcie do 6 mln konsumentów.(PAP)

bas/ gor/

d2t44ih
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2t44ih