L'Oreal na łamach magazynów w Polsce pojawił się 1677 razy
L'Oreal na łamach 50 najpopularniejszych magazynów w Polsce pojawił się w sumie 1677 razy, w tym 212 razy w reklamach oraz 1465 razy w publikacjach dziennikarskich.
W czołówce marek o największej liczbie publikacji znalazły się ponadto: Nivea, Avon oraz Dr Irena Eris, a także Vichy, Oceanic, Soraya i Ziaja. W czołowej dwudziestce pojawiło się siedem marek polskich, w tym - oprócz wcześniej wymienionych – Eveline, Bielenda, Dax oraz Farmona.
Jednak publikacje na temat marek polskich stanowiły niewiele ponad jedną czwartą ogółu informacji i reklam prezentujących kosmetyki (27%). Proporcja te była bardzo różna w poszczególnych czasopismach kolorowych. W popularnych tygodnikach – np. Bella Relaks, Życie na Gorąco czy Takie Jest Życie – publikacje na temat marek polskich producentów stanowiły ponad 50%. Na drugim biegunie są ekskluzywne miesięczniki – takie jak Elle, InStyle, Cosmopolitan czy Uroda, w których na marki zagraniczne przypada nawet ponad 90% publikacji.
Więcej artykułów niż reklam
Reklamy stanowiły 11% ogółu publikacji prezentujących kosmetyki. Liderem pod względem liczby opublikowanych reklam okazała się marka Vichy (300), wyprzedzając Dove, Avon i Niveę oraz Dr Eris. Produkty 64% firm pokazywane były wyłącznie w formie informacji PR, bez żadnej reklamy w minionym roku. Ogółem w 2008 roku w analizowanych mediach opublikowano 37883 reklamy i informacje PR dotyczące produktów kosmetycznych, a pokazano w nich łącznie 645 marek.
Raport Kosmetyki w Mediach 2008 zawiera pełną listę marek kosmetycznych obecnych na łamach mediów kolorowych w Polsce. Prezentuje także szczegółowe statystyki dotyczące: kategorii kosmetyków, typów czasopism, jak również poszczególnych producentów. Może być wykorzystany jako narzędzie do analizy własnych działań marketingowych, oceny aktywności marek konkurencyjnych, jak również do planowania kampanii medialnych