Ładowarka do elektryka w beneficie. To oferuje ten pracodawca

Coca-Cola HBC elektryfikuje flotę samochodową w Polsce i krajach bałtyckich, zastępując tradycyjne pojazdy elektrycznymi i hybrydowymi. Firma montuje pracownikom ładowarki we własnych domach, a koszty ładowania bierze na siebie.

Montują ładowarki w domach pracowników (zdj. ilustracyjne)
Montują ładowarki w domach pracowników (zdj. ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © East News | ARKADIUSZ ZIOLEK

10.12.2024 10:05

Jak czytamy na oficjalnej stronie elo.city, wymiana samochodów z tradycyjnym napędem na auta EV, hybrydowe i plug-in jest częścią ambitnego planu neutralności klimatycznej, który zakłada redukcję emisji CO2 do 2040 r. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Coca-Cola montuje ładowarki w domach pracowników

Wśród założeń planu NetZero2040 znalazł się program niskoemisyjnej floty. W Polsce, Litwie, Łotwie i Estonii Coca-Cola HBC zdecydowała się nie tylko na wymianę samochodów, ale także na zapewnienie pracownikom dostępu do stacji ładowania zarówno w biurach, jak i ich domach.

– Za nami montaż już kilkudziesięciu wallboxów w domach pracowników oraz stacji ładowania w biurach i zakładach w Polsce i krajach bałtyckich. Użytkownicy elektrycznych aut służbowych koncernu mają także dostęp do Aplikacji Elocity, dzięki której ładują się na ogólnodostępnych stacjach ładowania, a koszty są automatycznie przypisywane do konta firmowego. To tzw. profile flotowe, które działają podobnie jak dobrze znane karty paliwowe – tłumaczyła Agnieszka Nocuń, członkini zarządu Elocity.

Koncern planuje również do 2025 r. zwiększyć liczbę pojazdów elektrycznych w swojej flocie do ponad 100, co przyczyni się do dalszego ograniczenia emisji CO2. – Już 90 proc. naszych aut to pojazdy niskoemisyjne – mówiłą dyrektorka łańcucha dostaw napojowego giganta, Ksenija Todic.

Liczba elektryków w Polsce rośnie

Jak pisaliśmy w WP Finanse, z danych udostępnianych przez Licznik Elektromobilności wynika, że pod koniec stycznia tego roku liczba zarejestrowanych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wzrosła o ponad 1,5 tys. sztuk. Łączna liczba sięgnęła 58,3 tys. pojazdów. Rok wcześniej wzrost sprzedaży elektryków na polskim rynku sięgnął 50 proc.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)