Liberty wchodzi na rynek MŚP, chce podwoić przypis składki
Liberty Direct zmienia nazwę na Liberty Ubezpieczenia i rozszerza ofertę o ubezpieczenia dla małych i średnich firm. Ubezpieczyciel chce wejść do grupy największych ubezpieczycieli na rynku majątkowym i liczy na podwojenie przypisu składki w tym segmencie.
06.10.2014 13:15
"Chcemy rosnąć szybciej niż rynek, chcemy rosnąć szybciej w ubezpieczeniach majątkowych niż komunikacyjnych. Moją ambicją jest wejście do czołówki ubezpieczycieli, do pierwszej dziesiątki firm. Wymaga to podwojenia przypisu z naszej strony" - powiedział w poniedziałek Marcin Warszewski, prezes spółki dodając, że może to potrwać 5-7 lat.
Obecnie spółka ma 1,1-proc. udziału w rynku ubezpieczeń majątkowych, w tym 2 proc. w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.
W 2013 roku składka przypisana brutto wyniosła 298,1 mln zł, czyli była o 11 proc. wyższa niż w 2012 r. W pierwszej połowie 2014 r. składka wynosiła 160 mln zł.
Spółka poinformowała w poniedziałek o zmianie nazwy na Liberty Ubezpieczenia.
"Mamy różne kanały sprzedaży, rozszerzamy ofertę produktową, wchodzimy na rynek firm. Nie zamierzamy wycofać się z kanału direct" - powiedział Warszewski.
Oferta spółki adresowana ma być do firm, które zgłaszają do ubezpieczenia mienie o wartości do 10 mln zł na jedną lokalizację oraz do 20 mln zł na wszystkie lokalizacje.
Liberty Ubezpieczenia szacuje, że wartości rynku ubezpieczeń dla MŚP wynosi około 1 mld zł i do 2023 roku ma wzrosnąć do ok. 1,29 mld zł.
Liberty Ubezpieczenia należy do międzynarodowej grupy Liberty Mutual Insurance. Sieć dystrybucji produktów firmy obejmuje ponad 8 tys. doradców w całej Polsce, kanały bezpośrednie - internet i telefon, bancassurance oraz brokerów.
Liberty Direct, obecnie Liberty Ubezpieczenia, jest obecne w Polsce od 7 lat. (PAP)
(planujemy kontynuację tematu)