Liczba paczek wysłanych przez Pocztę Polską wzrosła o 20% r/r w III kw.

Warszawa, 31.10.2014 (ISBnews) - Liczba paczek wysłanych w III kw. br. była 20% wyższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku, pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Za tak dużym wzrostem stoi przede wszystkim rosnąca popularność zakupów internetowych.

31.10.2014 15:31

"Oceniamy, że liczba wszystkich przesyłek wysyłanych w ramach transakcji e-commerce w całym rynku paczkowym wzrośnie w tym roku o ok. 19%. Poczta Polska na tym rynku rośnie jednak znacznie szybciej. Po trzech kwartałach 2014 roku odnotowujemy ponad 30-proc. wzrost wolumenu obsłużonych paczek w segmencie e-commerce w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013"- poinformował agencję ISBnews członek zarządu Poczty Polskiej Janusz Wojtas.

Największym zainteresowaniem klientów Poczty Polskiej cieszą się usługi kurierskie. W ciągu 9 miesięcy 2014 r. Polacy nadali o 40% więcej pocztowych przesyłek kurierskich w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku.

Niedawno Wojtas informował agencję ISBnews, że po dobrym 2013 roku, w którym Pocztex zanotował wzrost obrotów o około 50% r/r, Poczta liczy na dalszy dynamiczny wzrost przychodów z usług kurierskich. Poczta oczekuje, że w całym roku ten wzrost sięgnie minimum 60% r/r, bo każdy kolejny miesiąc daje przyspieszenie, a już za chwilę zacznie się wzmożony ruch ze względu na zbliżający się sezon świąteczny. Pocztex planuje osiągnięcie blisko 250 mln zł przychodów w tym roku.

Polacy w e-sklepach kupują prawie wszystko, a najchętniej: artykuły wyposażenia domu oraz artykuły dla dzieci, odzież , obuwie i kosmetyki. Na liście zakupów znajdują się jednak coraz częściej takie dobra, jak: materiały budowlane, sprzęt AGD, RTV i komputerowy oraz żywność.

Jak pokazują statystyki Poczty Polskiej, trzema najważniejszymi czynnikami wpływającymi na wybór dostawcy przesyłki, czy to pocztowej, czy kurierskiej są: terminowe doręczenie (41%), korzystne ceny usług (34%) oraz brak uszkodzeń (22%). Następnie plasują się brak zagubień (20%), wysoka skuteczność doręczeń do osób prywatnych (18%), możliwość śledzenia przesyłek (16%). Klienci cenią sobie również krótki okres oczekiwania na odbiór przesyłki (15%) oraz elastyczną ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb (12%).

Barometr Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym kwartale bieżącego roku do liczby paczek wysłanych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowej krajowe i zagraniczne, oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Agnieszka Morawiecka

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)