Ikea włączyła się do wojny Lidl-Biedronka. Mocna riposta sieci

Popularna sieć meblowa postanowiła skorzystać z okazji i wbiła szpilkę w ostatnie działania reklamowe Lidla i Biedronki. Ikea dołączyła w ten sposób do innych marek, które przy okazji rywalizacji największych dyskontów w kraju, próbują uszczknąć dla siebie trochę uwagi internautów.

Sklep Ikea w Szczecinie
06.03.2021 Szczecin . Budowa sklepu Ikea u zbiegu ulic Mieszka i Milczanska .
Fot. Cezary Aszkielowicz / Agencja Wyborcza.pl
Fot. Cezary Aszkielowicz / Agencja Wyborcza.pl
budynek, nowa Ikea, obiekt, sklepIkea włączyła się do wojny Lidl-Biedronka
Źródło zdjęć: © Agencja Wyborcza.pl | Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
oprac.  AS

Przypomnijmy, że w niedzielę wieczorem Biedronka zaczęła wysyłać smsy posiadaczom programu lojalnościowego. Sieć prezentowała w nich własną promocję, ale skomentowała również ceny tych samych produktów w Lidlu. Wszystko zostało podane konsumentom z wyliczeniem, o ile procent taniej uda im się zrobić zakupy w Biedronce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Milioner radzi w co dziś opłaca się inwestować - Marian Owerko - Biznes Klasa #15

Lidl odpowiedział kolejnego dnia. Niemiecki dyskont na oficjalnym profilu na Facebooku ripostował: "Ej, też dostaliście wczoraj wieczorem ten dziwny łańcuszek?". Internet momentalnie zapełnił się żartami, memami i klipami, komentującymi rywalizację obu sieci.

Walka o miano lidera cen

Tym bardziej, że za komunikacją marketingową poszła także dalsza walka na obniżanie cen. Lidl w poniedziałek rano pokazał klientom niższe ceny, niż te, o których na podstawie danych z gazetki reklamowej, pisała w smsach Biedronka.

Biedronka nie pozostała dłużna. Widząc, że Lidl obniżył ceny masła, sieć w trakcie dnia wymieniła cenówki, by finalnie udowodnić klientom, że tego dnia kupią ten produkt w Biedronce taniej.

Obie sieci zamknęły się w ten sposób w swoistej bańce informacyjnej, a każdy kolejny mem tylko wzmacniał obecność marek w mediach społecznościowych. Inne firmy podjęły więc starania, by skorzystać z nieoczekiwanej popularności żartów z sieci handlowych i postanowiły podczepić się pod temat.

Ikea wchodzi do gry

Przykładem może być Ikea. Szwedzki gigant meblowy napisał na swoim profilu, że chciał wziąć udział "w takim zabawnym łańcuszku o promocjach, co krąży ostatnio po sieci", ale nie może. Dlaczego? Bo, kontynuuje twórca wpisu, "my nie mamy promocji, tylko po prostu obniżyliśmy ceny tysięcy produktów na stałe". - I klopsik - puentuje.

Komentarz bardzo przypadł do gustu internautom. Kilkanaście godzin po publikacji wpis polubiło prawie 7 tys. osób.

- Moglibyście raz na jakiś czas zastawić jakieś przejście paletami - śmiał się w komentarzach jeden z użytkowników.

Wcześniej zaczepnego smsa do klientów wysłał także Lisek, czyli firma, która pomaga zamawiać zakupy z dostawą do domu.

- W poniedziałek 5.02. w Lisku dowozimy zakupy, we wtorek środę też, ogólnie zawsze dowozimy. A w Lidlu nie dowoża, Biedronce też nie, no szkoda - mogli przeczytać klienci aplikacji.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord