Lidl rzuca wyzwanie innym sieciom. Koniec z zalewem plastiku

Mniej plastiku, więcej bio. Lidl w markach własnych stawia na biodegradowalne opakowania. I stawia sobie cel – o 20 proc. mniejsze zużycie plastiku w swoich sklepach do 2025.

Lidl rzuca wyzwanie innym sieciom. Koniec z zalewem plastiku
Źródło zdjęć: © East News | FOT. DAMIAN KUJAWA/ POLSKA PRESS
111

Pierwszą zmianą będą nowe opakowania dla warzyw. Bio ziemniaki, cebulę czy marchew sklep będzie sprzedawać w pełni biodegradowalnych torebkach. Sieć zdradza, że mają być wykonane z… kukurydzy. Dokładnie chodzi o materiał ze skrobi kukurydzianej oraz papieru.

Sieć zapewnia, że takie opakowania można wyrzucić na kompost lub do kosza z odpadami biodegradowalnymi.

- Do 2025 roku Lidl Polska ograniczy zużycie plastiku o 20%, a wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą część asortymentu sieci – można przeczytać w komunikacie prasowym.

Obejrzyj: Plastik jest wszędzie. Naukowcy znaleźli go w ludzkich odchodach

Przypomnijmy, że Lidl Polska już ma duże osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań warzyw i owoców dostępnych na Ryneczku Lidla. Produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach m.in. takie jak pomidory rzymskie, papryczki pikantne, cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie są dostępne bez nich.

- Jako Lidl Polska czujemy się odpowiedzialni za otaczającą nas przestrzeń, w tym środowisko naturalne. Dlatego realizujemy cele ekologiczne nie tylko w zakresie naszych obiektów sklepowych, ale i asortymentu - podkreśla Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska.

Zmiany w produktach to kluczowe cele, jakie stawia sobie Lidl Polska. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce ogłosiła cel długofalowy o całkowitej rezygnacji ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego do 2025 roku.

Następnie w 2017 roku w trosce o zdrowie klientów, przyjęto zobowiązanie o redukcji zawartości dodanych soli oraz cukrów w produktach marek Lidla o 20% – cel ten planowany jest do osiągnięcia do 2025 roku. Ponadto Lidl podjął również zobowiązanie w zakresie pestycydów. Sieć dopuszcza pozostałości substancji czynnych w wysokości maksymalnie jednej trzeciej poziomu ustalonego przez UE – czyli w produktach Lidla jest o 2/3 mniej pozostałości pestycydów niż dopuszcza UE.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

To koniec odlewni. Ministerstwo pozbawia pracowników złudzeń
To koniec odlewni. Ministerstwo pozbawia pracowników złudzeń
Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend