Qaqwqwrqw

Lidl rzuca wyzwanie innym sieciom. Koniec z zalewem plastiku

Mniej plastiku, więcej bio. Lidl w markach własnych stawia na biodegradowalne opakowania. I stawia sobie cel – o 20 proc. mniejsze zużycie plastiku w swoich sklepach do 2025.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Lidl mówi "nie" dla plastiku. Opakowania mają być biodegradowalne.
Lidl mówi "nie" dla plastiku. Opakowania mają być biodegradowalne. (East News, Fot: FOT. DAMIAN KUJAWA/ POLSKA PRESS)
Qaqwqwrqw

Pierwszą zmianą będą nowe opakowania dla warzyw. Bio ziemniaki, cebulę czy marchew sklep będzie sprzedawać w pełni biodegradowalnych torebkach. Sieć zdradza, że mają być wykonane z… kukurydzy. Dokładnie chodzi o materiał ze skrobi kukurydzianej oraz papieru.

Sieć zapewnia, że takie opakowania można wyrzucić na kompost lub do kosza z odpadami biodegradowalnymi.

- Do 2025 roku Lidl Polska ograniczy zużycie plastiku o 20%, a wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą część asortymentu sieci – można przeczytać w komunikacie prasowym.

Qaqwqwrqw

Obejrzyj: Plastik jest wszędzie. Naukowcy znaleźli go w ludzkich odchodach

Przypomnijmy, że Lidl Polska już ma duże osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań warzyw i owoców dostępnych na Ryneczku Lidla. Produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach m.in. takie jak pomidory rzymskie, papryczki pikantne, cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie są dostępne bez nich.

- Jako Lidl Polska czujemy się odpowiedzialni za otaczającą nas przestrzeń, w tym środowisko naturalne. Dlatego realizujemy cele ekologiczne nie tylko w zakresie naszych obiektów sklepowych, ale i asortymentu - podkreśla Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska.

Qaqwqwrqw

Zmiany w produktach to kluczowe cele, jakie stawia sobie Lidl Polska. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce ogłosiła cel długofalowy o całkowitej rezygnacji ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego do 2025 roku.

Następnie w 2017 roku w trosce o zdrowie klientów, przyjęto zobowiązanie o redukcji zawartości dodanych soli oraz cukrów w produktach marek Lidla o 20% – cel ten planowany jest do osiągnięcia do 2025 roku. Ponadto Lidl podjął również zobowiązanie w zakresie pestycydów. Sieć dopuszcza pozostałości substancji czynnych w wysokości maksymalnie jednej trzeciej poziomu ustalonego przez UE – czyli w produktach Lidla jest o 2/3 mniej pozostałości pestycydów niż dopuszcza UE.

Polub WP Finanse
Qaqwqwrqw
Qaqwqwrqw