Łowy na Biedronkę. Uwaga na podejrzane SMS-y

Dostałeś SMS zachęcający do wypełnienia ankiety i kuszący bonem na zakupy w Biedronce? Uważaj. Sieć handlowa nie ma z akcją nic wspólnego.

Obraz
Agata Kalińska

Dostałeś SMS-a zachęcającego do wypełnienia ankiety i kuszącego bonem na zakupy w Biedronce? Uważaj. Sieć handlowa twierdzi, że nie ma z akcją nic wspólnego.

SMS może przyjść nawet do kogoś, kto nigdy nie podawał Biedronce swoich danych. "Chcielibyśmy ulepszyć poziom obsługi klienta w TWOJEJ OKOLICY. Aby to osiągnąć potrzebujemy Twojej opinii. Pomóż nam uzupełniając krótką ankietę. W podziękowaniu za pomoc otrzymujesz szansę na wygranie bonu o wartości 2000 zł" - czytamy w komunikacie, opatrzonym logo sieci handlowej.

Link prowadzi nas do ankiety składającej się z pięciu ogólnikowych pytań. Co ciekawe, nie ma pytania o to, gdzie robimy zakupy, czyli trudno byłoby użyć wyników do poprawy obsługi w naszej okolicy - a właśnie taki miał być cel ankiety.

W rogu strony z pytaniami bije licznik informujący, ile jeszcze bonów jest do wygrania. Zaczyna się od 51 i szybko spada. Ale zatrzymuje się na liczbie 34 bonów. Kiedy już odpowiemy na pytania i podamy swoje dane osobowe, dowiadujemy się, że za złotówkę możemy mieć zakupy o wartości 50 zł.

Zapytaliśmy sieć handlową, czy ma coś wspólnego z tą "promocją". Okazało się że nie. "Cyklicznie docierają do nas informacje o konkursach lub innych akcjach np. w formie ankiet, w których osoby trzecie w sposób nieuprawniony wykorzystują m.in. nasz logotyp, zdjęcia sklepów Biedronka lub inne elementy kojarzące się z naszą siecią. Stanowczo podkreślamy, że sieć Biedronka nie jest organizatorem ankiety 'Wygraj bon o wartości 2000 zł'" - poinformowało nas biuro prasowe sieci.

Jednocześnie Biedronka za każdym razem przekazuje sygnały w sprawie konkursów i akcji promocyjnych podszywających się pod sieć do swoich prawników.

"Niezależnie od powyższych działań, apelujemy do klientów o zachowanie czujności i ostrożności, w szczególności, gdy są proszeni o podawanie swoich danych osobowych, czy też o wysyłanie SMS-ów" - przekazała sieć. Sieć publikuje informacje na temat prowadzonych konkursów i akcji na swojej stronie internetowej, a także w folderach marketingowych oraz innych materiałach dostępnych w jej sklepach. Za SMS-ami stoi spółka Mons Managament IT z siedzibą w Bułgarii. Niecały rok temu zachęcała do wypełnienia ankiety możliwością wygrania bonu na zakupy w Lidlu. Wówczas sieć zdecydowanie odcięła się od akcji i apelowała do klientów o szczególną ostrożność.

Wybrane dla Ciebie

Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków