Luksja zmieniła właściciela. Grecka Grupa Sarantis ogłosiła jej przejęcie

Grupa Sarantis, właściciel takich marek, jak STR8, Jan Niezbędny, Grosik, Kolastyna, kupuje od PZ Cussons polską markę kosmetyczną Luksja.

Luksja zmieniła właściciela. Grecka Grupa Sarantis ogłosiła jej przejęcie
Źródło zdjęć: © Luksja | Luksja
Martyna Kośka

- Wierzymy, że kolejna marka w kategorii produktów do higieny osobistej pozwoli ugruntować naszą wiodącą pozycję na rynku oraz umożliwi dalszy rozwój Grupy w kontekście produktów kosmetycznych. Dołożymy wszelkich starań, aby LUKSJA, jako jedna z najcenniejszych polskich marek, jeszcze bardziej umocniła swoją pozycję rynkową – napisała w komunikacie spółka.

PZ Cussons sprzedał greckiej Grupie Sarantis polską markę Luksja, w ofercie której są produkty do mycia i pielęgnacji ciała. Ponadto firmy zawarły umowę, na mocy której Sarantis zajmie się dystrybucją należących do Pz Cussons marek Morning Fresh, Carex i Original Source w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu wymaganych zgód w Polsce i w odpowiednich krajach.

Wartość sprzedaży produktów LUKSJI w roku 2018 wyniosła 16 mln EUR.Koszt akwizycji marki przez Grupę Sarantis wyniósł 9.222 mln GBP i zostanie on sfinansowany ze środków własnych.

Obejrzyj także: Pomysł na biznes: Personalizacja obuwia

Grupa Sarantis przekonuje, że "akwizycja jest zgodna ze strategicznym planem rozwoju grupy", a nowe marki doskonale pasują do portfolio i umacniają pozycję Sarantis jako wiodącej firmy zajmującej się produktami konsumenckimi.

W latach 90. ubiegłego wieku Luksja kojarzona była z nieznanym dotychczas w masowej sprzedaży luksusem. Producent wypuścił też kilka bardzo odważnych, jak na tamte czasy, reklam, które sprawiły, że mydła i żele do kąpieli tej marki z powodzeniem konkurowały z pojawiającymi się na sklepowych półkach produktami z zagranicy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (5)