Luksja zmieniła właściciela. Grecka Grupa Sarantis ogłosiła jej przejęcie
Grupa Sarantis, właściciel takich marek, jak STR8, Jan Niezbędny, Grosik, Kolastyna, kupuje od PZ Cussons polską markę kosmetyczną Luksja.
- Wierzymy, że kolejna marka w kategorii produktów do higieny osobistej pozwoli ugruntować naszą wiodącą pozycję na rynku oraz umożliwi dalszy rozwój Grupy w kontekście produktów kosmetycznych. Dołożymy wszelkich starań, aby LUKSJA, jako jedna z najcenniejszych polskich marek, jeszcze bardziej umocniła swoją pozycję rynkową – napisała w komunikacie spółka.
PZ Cussons sprzedał greckiej Grupie Sarantis polską markę Luksja, w ofercie której są produkty do mycia i pielęgnacji ciała. Ponadto firmy zawarły umowę, na mocy której Sarantis zajmie się dystrybucją należących do Pz Cussons marek Morning Fresh, Carex i Original Source w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu wymaganych zgód w Polsce i w odpowiednich krajach.
Wartość sprzedaży produktów LUKSJI w roku 2018 wyniosła 16 mln EUR.Koszt akwizycji marki przez Grupę Sarantis wyniósł 9.222 mln GBP i zostanie on sfinansowany ze środków własnych.
Obejrzyj także: Pomysł na biznes: Personalizacja obuwia
Grupa Sarantis przekonuje, że "akwizycja jest zgodna ze strategicznym planem rozwoju grupy", a nowe marki doskonale pasują do portfolio i umacniają pozycję Sarantis jako wiodącej firmy zajmującej się produktami konsumenckimi.
W latach 90. ubiegłego wieku Luksja kojarzona była z nieznanym dotychczas w masowej sprzedaży luksusem. Producent wypuścił też kilka bardzo odważnych, jak na tamte czasy, reklam, które sprawiły, że mydła i żele do kąpieli tej marki z powodzeniem konkurowały z pojawiającymi się na sklepowych półkach produktami z zagranicy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl