Mariner Capital Ltd ma wyłączność w negocjacjach na Port Gdański Eksploatacja

Zarejestrowana na Malcie spółka Mariner Capital Ltd ma wyłączność w negocjacjach na kupno spółki Port Gdański Eksploatacja. Rozmowy mają potrwać do 17 listopada. Jest to już kolejna próba sprzedaży spółki.

21.10.2014 12:55

Jak poinformował Zarząd Morskiego Portu Gdańsk na stronie internetowej, wyłączności w negocjacjach na zakup spółki Port Gdański Eksploatacja nie uzyskało konsorcjum PKP Cargo i Węglokoksu, które też złożyło swoją wiążącą ofertę. W sumie na ogłoszenie ZMPG o zbyciu spółki swoje oferty złożyło pięć firm i konsorcjów.

Port Gdański Eksploatacja to spółka operatorska skupiająca się przede wszystkim na przeładunkach drobnicowych, w tym kontenerowych oraz masowych. "Jest to ostatnia spółka-córka Portu Gdańsk, która pozostała do sprywatyzowania i jest to najważniejsza spółka operatorska obsługująca najważniejsze nabrzeża w porcie wewnętrznym" - tłumaczył rzecznik prasowy ZMPG Janusz Kasprowicz. Spółka prowadzi działalność na ośmiu nabrzeżach zlokalizowanych wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego oraz jest wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym. Działalność realizuje na ponad 90 ha gdańskiego portu.

Do sprzedaży przeznaczono 99,91 proc. kapitału zakładowego spółki, pozostałe 0,09 proc. akcji jest w trakcie wykupu przymusowego.

Prezes spółki Port Gdański Eksploatacja Maria Kowalewska-Koska poinformowała we wtorek PAP, że firma zatrudnia niespełna 500 osób; rocznie przeładowuje ok. 3,5-4 mln ton towarów. W 2013 roku większość stanowiły ładunki masowe: węgiel, koks i zboże. "Jest to prawdopodobnie jedyny operator, który może obsługiwać wszystkie rodzaje terminali: masowy, kontenerowy, samochodowy i zbożowy" - dodała. "Przeładowuje wszystkie towary, oprócz ropy naftowej" - zaznaczyła.

Spółka Port Gdański Eksploatacja powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Jest ostatnią dużą spółką pozostałą do sprywatyzowania.

Zarejestrowana na Malcie spółka Mariner Capital Limited jest właścicielem terminali kontenerowych w Rydze, Wenecji oraz Durres w Albanii. Zajmuje się budową, zarządzaniem oraz inwestowaniem w terminale morskie. Spółka świadczy także usługi logistyczne.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zarządza terenami o powierzchni ok. 700 ha. Na terenie portu działają m.in. Terminal Kontenerowy DCT, Baza Paliw Płynnych, Terminal Węglowy i Terminal Przeładunku Gazu Płynnego (LPG).

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)