Masz konto w banku? Abonamentu nie płacisz

Banki dają 5-procentowy cashback, zwracają za benzynę, oferują rabaty, ale takiej oferty jeszcze nie było. Za założenie konta w Getin Banku klient dostanie darmowy dwuletni abonament... na telewizję publiczną. Ekonomiści rozwiązanie chwalą, medioznawcy załamują ręce.

Masz konto w banku? Abonamentu nie płacisz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

25.01.2013 | aktual.: 06.03.2013 10:30

Już w poniedziałek ma wystartować wspólna kampania Telewizji Publicznej i banku zachęcająca do zakładania konta Getin Up. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w zamian za założenie konta dostaniemy 100 proc. rabat na abonament rtv.

- Udało się nam przygotować akcję promocyjną i ofertę konta osobistego skrojoną specjalnie dla płacących abonament rtv. Wystarczy założyć konto Getin Up i używać karty płatniczej, a bank zwróci nam opłatę za abonament. Zwrot dokonywany będzie przez dwa lata, co razem da klientom oszczędność ponad 400 zł - mówi Natalia Załęcka, dyrektor marketingu Getin Banku.

Akcja z jednej strony ma dać nowych użytkowników kontu Getin Up. To nowoczesna oferta od banku należącego do Leszka Czarneckiego. Rachunek daje możliwość przelewu przez Facebooka czy maila. Oprócz tego dołączono do niego kartę z wyświetlaczem salda rachunku - to jedyne takie rozwiązanie w Polsce.

- Banki dają 100 zł za założenie konta, czemu więc nie dać abonamentu rtv za darmo? To ciekawe i niespotykane dotąd rozwiązanie. Nawet te 400 zł, jakie zapłaci bank, to zapewne dużo mniej niż koszt pozyskania klienta przy pomocy standardowej kampanii marketingowej - uważa Tomasz Bursa, analityk bankowy Ipopema Securities.

Obraz
© Fragment spotu reklamowego zachęcającego do zakładania konta Getin Up z dwuletnim rabatem na abonament rtv.

Na jakiej zasadzie podpisano umowę o współpracy Getinu i TVP? Jak poinformowało nas biuro prasowe banku, za spoty Getin zapłaci. Nie wiadomo jednak, jaki rabat udało się uzyskać. De facto TVP będzie przecież zachęcało do płacenia abonamentu.

Co ważne, w ten sposób telewizja publiczna będzie mogła pozyskać "nowych klientów". Abonament płacą dziś głównie osoby starsze, które zarejestrowały swój odbiornik lata temu. Getin Up to oferta dla klienta z zupełnie innej półki. Pomimo to medioznawcy nie pozostawiają na tego typu rozwiązaniach suchej nitki.

- To jest jakiś skandal i patologia! Sytuacja w TVP jest tragiczna, więc - jak widać - cel uświęca środki. Od strony ekonomicznej może to być racjonalne i uzasadnione, ale ta firma ma przede wszystkim zadania publiczne. W ten sposób telewizja całkowicie degeneruje się jako instytucja publiczna - komentuje porozumienie TVP i Getin Banku prof. Maciej Mrozowski, medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego.

Jak dodaje, w takim rozwiązaniu jest "manipulacja i oszustwo", bo bank nie będzie płacił abonamentu za darmo, tylko podwyższy oprocentowanie kredytów czy opłat za konto.

- Zasada ogólna mówiąca o tym, że płacimy abonament, bo nakazuje nam ustawa, jest rozmieniana na drobne. To jakieś boczne wyjście: w tym banku płacą, a w tamtym już nie. A co jak ktoś będzie chciał zmienić bank? - zastanawia się medioznawca.

Kampania reklamowa Getin Banku i TVP ma potrwać przez miesiąc na antenach telewizyjnej Jedynki i Dwójki. 30-sekundowe spoty mają pojawić się w najdroższych blokach reklamowych.

Na razie nie udało nam się jeszcze uzyskać komentarza Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w tej sprawie.

krrittvpgetin up
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)