Mazury postawiły na Miko. Influencer ma promować region

Miko_Kopernik na Instagramie promuje Fundusze Europejskie i województwo warmińsko-mazurskie. Influencer został stworzony przez AI i nawiązuje do wielkiego polskiego badacza Mikołaja Kopernika, który był związany z regionem.

Miko_Kopernik promuje województwoMiko_Kopernik promuje województwo
Źródło zdjęć: © Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego | materiały prasowe
oprac.  KRWL

Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego postawił na wirtualnego influencera stworzonego przez AI. Miko_Kopernik na Instagramie promuje Fundusze Europejskie i województwo.

To my go budujemy, zarządzamy nim i jego wartościami. Nie angażujemy agencji, nie sięgamy po grafików – czytamy w komunikacie samorządu.

Mikołaj Kopernik inspiracją

Wybór nazwy Miko_Kopernik nie jest przypadkowy. Nawiązuje on do historycznej postaci Mikołaja Kopernika, który przez większość swojego życia był związany z Warmią. W tworzeniu tożsamości naszego wirtualnego influencera wykorzystaliśmy elementy z biografii tego wybitnego naukowca, umieszczając go w kontekście współczesności. Nasz Miko jest zainteresowany kosmosem i ekonomią, ale również prowadzi aktywny tryb życia - biega, jeździ na rowerze i korzysta z uroków Warmii, Mazur i Powiśla.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Najbardziej wyczekiwany weekend roku. "Ok. 20-25 proc. klientów więcej"

Profil Miko_Kopernik ma charakter lifestylowy, a narracja jest prowadzona z perspektywy pierwszej osoby. Pokazując codzienne, aktywne życie w regionie, ma zbudować społeczność osób, które będą go sympatyzować i jednocześnie odgrywać rolę jego ambasadorów. W ten sposób chcemy uwiarygodnić osadzenie Miko w regionie i ekosystemie wartości, takich jak: zdrowy tryb życia na Warmii i Mazurach, aktywność społeczna i sportowa, naturalne produkty, regionalne atrakcje czy inne wydarzenia.

Jak wyjaśnia w komunikacie samorząd województwa warmińsko-mazurskiego, wykorzystanie wirtualnego influencera jako "brand hero" pozwala na tworzenie treści przez zespół, który nie jest zależny od jednej osoby. Korzystanie z narzędzi AI pozwala na zdobycie umiejętności, które w czasach dynamicznie rozwijającej się technologii mogą okazać się konieczne również w innych dziedzinach.

Według założeń twórców kampanii grupa odbiorców MiKo to przede wszystkim ludzie młodzi (18+), którzy wśród odbiorców dotychczasowych działań dotyczących Funduszy Europejskich w regionie stanowią 9 proc. w grupie wiekowej 18-24, 23 proc. w grupie 25-34 i 26 proc. w grupie 35-44 (najliczniej reprezentowanej).

Wybrane dla Ciebie
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos