Mazury postawiły na Miko. Influencer ma promować region

Miko_Kopernik na Instagramie promuje Fundusze Europejskie i województwo warmińsko-mazurskie. Influencer został stworzony przez AI i nawiązuje do wielkiego polskiego badacza Mikołaja Kopernika, który był związany z regionem.

Miko_Kopernik promuje województwoMiko_Kopernik promuje województwo
Źródło zdjęć: © Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego | materiały prasowe
oprac.  KRWL

Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego postawił na wirtualnego influencera stworzonego przez AI. Miko_Kopernik na Instagramie promuje Fundusze Europejskie i województwo.

To my go budujemy, zarządzamy nim i jego wartościami. Nie angażujemy agencji, nie sięgamy po grafików – czytamy w komunikacie samorządu.

Mikołaj Kopernik inspiracją

Wybór nazwy Miko_Kopernik nie jest przypadkowy. Nawiązuje on do historycznej postaci Mikołaja Kopernika, który przez większość swojego życia był związany z Warmią. W tworzeniu tożsamości naszego wirtualnego influencera wykorzystaliśmy elementy z biografii tego wybitnego naukowca, umieszczając go w kontekście współczesności. Nasz Miko jest zainteresowany kosmosem i ekonomią, ale również prowadzi aktywny tryb życia - biega, jeździ na rowerze i korzysta z uroków Warmii, Mazur i Powiśla.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Najbardziej wyczekiwany weekend roku. "Ok. 20-25 proc. klientów więcej"

Profil Miko_Kopernik ma charakter lifestylowy, a narracja jest prowadzona z perspektywy pierwszej osoby. Pokazując codzienne, aktywne życie w regionie, ma zbudować społeczność osób, które będą go sympatyzować i jednocześnie odgrywać rolę jego ambasadorów. W ten sposób chcemy uwiarygodnić osadzenie Miko w regionie i ekosystemie wartości, takich jak: zdrowy tryb życia na Warmii i Mazurach, aktywność społeczna i sportowa, naturalne produkty, regionalne atrakcje czy inne wydarzenia.

Jak wyjaśnia w komunikacie samorząd województwa warmińsko-mazurskiego, wykorzystanie wirtualnego influencera jako "brand hero" pozwala na tworzenie treści przez zespół, który nie jest zależny od jednej osoby. Korzystanie z narzędzi AI pozwala na zdobycie umiejętności, które w czasach dynamicznie rozwijającej się technologii mogą okazać się konieczne również w innych dziedzinach.

Według założeń twórców kampanii grupa odbiorców MiKo to przede wszystkim ludzie młodzi (18+), którzy wśród odbiorców dotychczasowych działań dotyczących Funduszy Europejskich w regionie stanowią 9 proc. w grupie wiekowej 18-24, 23 proc. w grupie 25-34 i 26 proc. w grupie 35-44 (najliczniej reprezentowanej).

Wybrane dla Ciebie
Ten napój to hit wśród dzieci. UOKiK wszczął postępowanie
Ten napój to hit wśród dzieci. UOKiK wszczął postępowanie
Ważysz więcej? Stracisz pracę. Rewolucja dla 2,5 tys. osób na Wyspach
Ważysz więcej? Stracisz pracę. Rewolucja dla 2,5 tys. osób na Wyspach
Zakaz takiego używania telefonów w autobusach. Jest projekt uchwały
Zakaz takiego używania telefonów w autobusach. Jest projekt uchwały
Wynajem mieszkań. Tak omija przepisy. Urzędnicy są bezradni
Wynajem mieszkań. Tak omija przepisy. Urzędnicy są bezradni
Polacy zarabiają tu lepiej niż na lokacie. Tyle uzbierał rekordzista
Polacy zarabiają tu lepiej niż na lokacie. Tyle uzbierał rekordzista
To plaga u lekarzy. NFZ apeluje
To plaga u lekarzy. NFZ apeluje
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Możesz zbudować własny sklep Dino. Kolekcjonerzy będą zachwyceni
Możesz zbudować własny sklep Dino. Kolekcjonerzy będą zachwyceni
Plaga kradzieży w Niemczech. Straty na 700 tys. euro
Plaga kradzieży w Niemczech. Straty na 700 tys. euro
Carrefour idzie na sprzedaż w Rumunii. Może go przejąć polski gigant
Carrefour idzie na sprzedaż w Rumunii. Może go przejąć polski gigant
Ile kosztuje remont mieszkania w 2025 r.? Oto wyliczenia
Ile kosztuje remont mieszkania w 2025 r.? Oto wyliczenia
Konflikt na Żoliborzu. Wspólnota chce zagrodzić bramę
Konflikt na Żoliborzu. Wspólnota chce zagrodzić bramę