Mazury postawiły na Miko. Influencer ma promować region
Miko_Kopernik na Instagramie promuje Fundusze Europejskie i województwo warmińsko-mazurskie. Influencer został stworzony przez AI i nawiązuje do wielkiego polskiego badacza Mikołaja Kopernika, który był związany z regionem.
04.05.2024 09:48
Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego postawił na wirtualnego influencera stworzonego przez AI. Miko_Kopernik na Instagramie promuje Fundusze Europejskie i województwo.
To my go budujemy, zarządzamy nim i jego wartościami. Nie angażujemy agencji, nie sięgamy po grafików – czytamy w komunikacie samorządu.
Mikołaj Kopernik inspiracją
Wybór nazwy Miko_Kopernik nie jest przypadkowy. Nawiązuje on do historycznej postaci Mikołaja Kopernika, który przez większość swojego życia był związany z Warmią. W tworzeniu tożsamości naszego wirtualnego influencera wykorzystaliśmy elementy z biografii tego wybitnego naukowca, umieszczając go w kontekście współczesności. Nasz Miko jest zainteresowany kosmosem i ekonomią, ale również prowadzi aktywny tryb życia - biega, jeździ na rowerze i korzysta z uroków Warmii, Mazur i Powiśla.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Profil Miko_Kopernik ma charakter lifestylowy, a narracja jest prowadzona z perspektywy pierwszej osoby. Pokazując codzienne, aktywne życie w regionie, ma zbudować społeczność osób, które będą go sympatyzować i jednocześnie odgrywać rolę jego ambasadorów. W ten sposób chcemy uwiarygodnić osadzenie Miko w regionie i ekosystemie wartości, takich jak: zdrowy tryb życia na Warmii i Mazurach, aktywność społeczna i sportowa, naturalne produkty, regionalne atrakcje czy inne wydarzenia.
Jak wyjaśnia w komunikacie samorząd województwa warmińsko-mazurskiego, wykorzystanie wirtualnego influencera jako "brand hero" pozwala na tworzenie treści przez zespół, który nie jest zależny od jednej osoby. Korzystanie z narzędzi AI pozwala na zdobycie umiejętności, które w czasach dynamicznie rozwijającej się technologii mogą okazać się konieczne również w innych dziedzinach.
Według założeń twórców kampanii grupa odbiorców MiKo to przede wszystkim ludzie młodzi (18+), którzy wśród odbiorców dotychczasowych działań dotyczących Funduszy Europejskich w regionie stanowią 9 proc. w grupie wiekowej 18-24, 23 proc. w grupie 25-34 i 26 proc. w grupie 35-44 (najliczniej reprezentowanej).