mBank zmienia logo. Spróbuj znaleźć różnice

Nowe logo mBanku, które właśnie bank zaprezentował, niewiele różni się od starego. Instytucja finansowa sama przyznaje to w komunikacie prasowym, w którym przekonuje, że logo wprawdzie jest "to samo, ale lepiej dopasowane do cyfrowego świata".

mBank prezentuje nowe logo.mBank prezentuje nowe logo.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | mBank

mBank na swoich stronach prezentuje od niedawna swoim klientom nowe logo. Nic dziwnego, jeżeli nie zauważyłeś zmiany - jest ona bowiem kosmetyczna, co zresztą sam możesz ocenić. Porównanie starego i nowego logo prezentujemy na końcu tego artykułu.

Firma sama przyznaje, że zmiany są niezauważalne dla większości osób. "Profesjonaliści zwrócą jednak uwagę na nową czcionkę, nieznacznie zmienione proporcje kolorowych pasków oraz zaktualizowaną paletę barw" - czytamy w komunikacie.

Skoro zmiany są tak kosmetyczne, to po co w ogóle je wprowadzać? W komunikacie bank tłumaczy, że zmiany "jeszcze lepiej dopasują znak banku do cyfrowych ekranów. Elementy identyfikacji wizualnej banku będą dzięki nim bardziej czytelne".

Zobacz: Kredyt w czasie pandemii. Jest taniej niż rok temu

- W ciągu siedmiu lat znacząco zmieniły się rozwiązania technologiczne, z których korzystają nasi klienci. Logo mBanku pojawia się na coraz doskonalszych ekranach i nośnikach cyfrowych. Nie możemy być na to obojętni = to nie tylko kwestia estetyki, ale i oczekiwań odbiorców. Stąd zmiany, dzięki którym nasz znak i elementy identyfikacji wizualnej będą bardziej przystępne - wyjaśnia Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku, cytowana w komunikacie.

Co się zatem zmienia? W nowym logo użyta została bezszeryfowa czcionka. Oprócz tego kolory zyskały nowe odcienie, a paski zostały uporządkowane. Całe logo natomiast przyjęło kształt prostokąta.

"Za odświeżenie standardu graficznego odpowiadają zespoły marketingu i UI/UX banku oraz agencja BNA, która przed laty zaprojektowała logo z paskami" - czytamy w komunikacie.

Ostatnią dużą zmianę bank przeszedł w 2013 roku. Wtedy to doszło do przyjęcia jednej, wspólnej nazwy i uruchomienia nowego serwisu transakcyjnego. mBank natomiast dziś ma ok. 5,7 mln klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji.

Nowe logo mBanku znajduje się na górze, stare - na dole.
Nowe logo mBanku znajduje się na górze, stare - na dole. © Materiały prasowe | mbank

Wybrane dla Ciebie

Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują