McDonald's ma sposób na Chińczyków i wyższe obroty. Stawia na ich kreatywność
Gigant na rynku fast food planuje otworzyć w tym roku w Państwie Środka 150 restauracji, w których klienci będą mogli sami komponować swoje burgery - wynika z oficjalnego komunikatu koncernu.
01.02.2016 | aktual.: 01.02.2016 13:47
Gigant na rynku fast food planuje otworzyć w tym roku w Państwie Środka 150 restauracji, w których klienci będą mogli sami komponować swoje burgery - wynika z oficjalnego komunikatu koncernu.
Obecnie w Chinach działa już 11 restauracji McDonald's oferujących klientom możliwość skorzystania z opcji "Create Your Taste" ("Stwórz Swój Smak"), które - jak napisała w mailu Regina Hui, starszy dyrektor ds. komunikacji w McDonald's China - zbierają bardzo pozytywne recenzje od konsumentów.
W ramach akcji "Create Your Taste" każdy klient może skomponować własnego burgera, korzystając z szerokiego wachlarza dostępnych składników: od rodzaju pieczywa poprzez mięso, aż po sosy i dodatki.
W IV kwartale 2015 r. sprzedaż w porównywalnych restauracjach McDonald's w Chinach wzrosła o 4 proc. w ujęciu rocznym. Dla amerykańskiej sieci fast food był to jednocześnie drugi wzrostowy kwartał w Państwie Środka z rzędu. Wcześniej sprzedaż w porównywalnych lokalach McDonald's w Chinach spadała przez 4 kwartały.
Zdaniem analityków, może to być sygnał, że McDonald's powoli podnosi się po ciosie, jakim był dla niego skandal z 2014 r. Wykryto wówczas, że w lokalach słynnej sieci (podobnie jak w restauracjach Burger King, Pizza Hut i KFC)
serwowano przeterminowane mięso dostarczane przez firmę Shanghai Husi Food Co Ltd., u której zaopatrywały się wszystkie wielkie korporacje fast food działające na chińskim rynku.