McDonald's ma sposób na Chińczyków i wyższe obroty. Stawia na ich kreatywność

Gigant na rynku fast food planuje otworzyć w tym roku w Państwie Środka 150 restauracji, w których klienci będą mogli sami komponować swoje burgery - wynika z oficjalnego komunikatu koncernu.

McDonald's ma sposób na Chińczyków i wyższe obroty. Stawia na ich kreatywność
Źródło zdjęć: © WP.PL | pointnshoot/flickr/cc2.0

01.02.2016 | aktual.: 01.02.2016 13:47

Gigant na rynku fast food planuje otworzyć w tym roku w Państwie Środka 150 restauracji, w których klienci będą mogli sami komponować swoje burgery - wynika z oficjalnego komunikatu koncernu.

Obecnie w Chinach działa już 11 restauracji McDonald's oferujących klientom możliwość skorzystania z opcji "Create Your Taste" ("Stwórz Swój Smak"), które - jak napisała w mailu Regina Hui, starszy dyrektor ds. komunikacji w McDonald's China - zbierają bardzo pozytywne recenzje od konsumentów.

W ramach akcji "Create Your Taste" każdy klient może skomponować własnego burgera, korzystając z szerokiego wachlarza dostępnych składników: od rodzaju pieczywa poprzez mięso, aż po sosy i dodatki.

W IV kwartale 2015 r. sprzedaż w porównywalnych restauracjach McDonald's w Chinach wzrosła o 4 proc. w ujęciu rocznym. Dla amerykańskiej sieci fast food był to jednocześnie drugi wzrostowy kwartał w Państwie Środka z rzędu. Wcześniej sprzedaż w porównywalnych lokalach McDonald's w Chinach spadała przez 4 kwartały.

Zdaniem analityków, może to być sygnał, że McDonald's powoli podnosi się po ciosie, jakim był dla niego skandal z 2014 r. Wykryto wówczas, że w lokalach słynnej sieci (podobnie jak w restauracjach Burger King, Pizza Hut i KFC)
serwowano przeterminowane mięso dostarczane przez firmę Shanghai Husi Food Co Ltd., u której zaopatrywały się wszystkie wielkie korporacje fast food działające na chińskim rynku.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)