Trwa ładowanie...

McDonald’s zwiększa zyski promując tanie dania

Jedna z najsłynniejszych sieci fast foodowych na świecie zwiększyła swój zysk w ostatnim kwartale 2012 roku. Koncern zarobił 1,4 mld $, o 1,4 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego roku.
Share
McDonald’s zwiększa zyski promując tanie dania
Fot: MYCHELE DANIAU/AFP
d1u3zhb

Jak wynika z danych przedstawionych przez McDonald’s zysk udało się powiększyć dzięki wprowadzeniu nowej polityki i uwzględnieniu zmieniających się preferencji konsumentów. Sieć postawiła na promocję tanich dań z tzw. menu dolarowego – burgerów McDouble czy kanapek McChicken. W czasie kryzysu przeciętny Amerykanin jest skłonny do większych oszczędności co zauważyli zarządcy koncernu. Jak pokazują wyniki zmiana strategii marketingowej przyniosła spodziewane efekty. McDonald’s zapowiada także odświeżenie swojego menu i wprowadzenie do oferty nowych potraw.

Zmiana w menu jest spowodowana rosnącą konkurencją na amerykańskim rynku z Taco Bell oraz Burger Kingiem. Istotny był także wzrost kosztów i zwiększenie cen wołowiny.

McDonald’s planuje także zwiększyć zasięg swojej sieci i przeznaczyć 3,2 mld dolarów na otwarcie 1,600 nowych lokali oraz modernizacje obecnie istniejących. Sieć chce zwrócić szczególną uwagę na kraje europejskie, gdzie odnotowuje około 40 proc. zysków.

d1u3zhb

Podziel się opinią

Share
d1u3zhb
d1u3zhb