McDonald's wprowadza zmiany w kultowej ofercie. Sieć przedstawiła 5 zobowiązań
Koniec tuczenia dzieci fast foodami - zapowiada sieć McDonald's. Ich kultowe zestawy Happy Meal mają być zdrowsze.
Sieć McDonald's zobowiązała się do "odchudzenia" swoich zestawów dla dzieci. Deklarację składa globalnie, co znaczy, że zmiany mają być wprowadzone na całym świecie. Wspólnie z organizacją Alliance for Healthier Generation, promującą m.in. zdrową żywność, McDonalds przygotował 5 zmian.
- Dużą część naszych gości stanowią rodziny. Dlatego w najbliższym czasie chcemy w sposób szczególny skupić się na naszej ofercie skierowanej do najmłodszych - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
Zobowiązania McDonald's
Po pierwsze sieć fast foodów chce "zbilansować posiłki". Wyjaśnia, że co najmniej połowa możliwych kombinacji zestawów Happy Meal będzie zawierać maksymalnie: 600 kcal, 10 proc. kcal pochodzących z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu oraz 10 proc. kcal pochodzących z dodanego cukru.
Drugim zobowiązaniem jest uproszczenie składników. "Ze wszystkich zestawów usunięte zostaną sztuczne aromaty i barwniki. Dodatkowo, wszędzie gdzie to możliwe bez pogorszenia bezpieczeństwa, smaku, jakości czy wartości żywności, zostaną również zredukowane środki konserwujące" - informuje McDonald's.
Zobacz także: Kanapki z fast foodów. Dlaczego powinniśmy ich unikać?
Sieć deklaruje również, że nie będzie ukrywać informacji o wartościach odżywczych swoich produktów. Będzie je można znaleźć na stronach McDonald’s oraz w aplikacjach mobilnych, poprzez które możliwe jest zamawianie jedzenia.
W reklamach McDonald's będzie prezentować tylko zestawy zawierające maksymalnie 600 kcal, by promować najzdrowsze dostępne w restauracjach kombinacje produktów.
Sieć fast foodów zapewnia również, że "będzie podejmować szereg działań marketingowych, w celu zwiększenia sprzedaży produktów spożywczych i napojów zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, chude białko i wodę".
W USA zmiany jeszcze w tym roku
Jak twierdzi McDonald's zmiany w podejściu do żywienia dzieci wśród klientów sieci już są widoczne. "W polskich restauracjach od 2015 roku jako napój w materiałach promocyjnych Happy Meal pokazywana jest tylko woda, herbata lub sok. Wzrost sprzedaży zestawów z wodą lub sokiem w latach 2013-2017 wyniósł ponad 10 proc." - informują przedstawiciele marki.
Wszystkie zmiany sieć chce wprowadzić na świecie do 2022 r. Wcześniej zmiany obejmą USA. W tym wypadku znanych jest więcej konkretów. W zestawach nie będzie już cheeseburgerów i mleka czekoladowego, a małe frytki będą jeszcze mniejsze.