McDonald's wprowadza zmiany w kultowej ofercie. Sieć przedstawiła 5 zobowiązań
Koniec tuczenia dzieci fast foodami - zapowiada sieć McDonald's. Ich kultowe zestawy Happy Meal mają być zdrowsze.
16.02.2018 | aktual.: 16.02.2018 18:31
Sieć McDonald's zobowiązała się do "odchudzenia" swoich zestawów dla dzieci. Deklarację składa globalnie, co znaczy, że zmiany mają być wprowadzone na całym świecie. Wspólnie z organizacją Alliance for Healthier Generation, promującą m.in. zdrową żywność, McDonalds przygotował 5 zmian.
- Dużą część naszych gości stanowią rodziny. Dlatego w najbliższym czasie chcemy w sposób szczególny skupić się na naszej ofercie skierowanej do najmłodszych - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
Zobowiązania McDonald's
Po pierwsze sieć fast foodów chce "zbilansować posiłki". Wyjaśnia, że co najmniej połowa możliwych kombinacji zestawów Happy Meal będzie zawierać maksymalnie: 600 kcal, 10 proc. kcal pochodzących z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu oraz 10 proc. kcal pochodzących z dodanego cukru.
Drugim zobowiązaniem jest uproszczenie składników. "Ze wszystkich zestawów usunięte zostaną sztuczne aromaty i barwniki. Dodatkowo, wszędzie gdzie to możliwe bez pogorszenia bezpieczeństwa, smaku, jakości czy wartości żywności, zostaną również zredukowane środki konserwujące" - informuje McDonald's.
Sieć deklaruje również, że nie będzie ukrywać informacji o wartościach odżywczych swoich produktów. Będzie je można znaleźć na stronach McDonald’s oraz w aplikacjach mobilnych, poprzez które możliwe jest zamawianie jedzenia.
W reklamach McDonald's będzie prezentować tylko zestawy zawierające maksymalnie 600 kcal, by promować najzdrowsze dostępne w restauracjach kombinacje produktów.
Sieć fast foodów zapewnia również, że "będzie podejmować szereg działań marketingowych, w celu zwiększenia sprzedaży produktów spożywczych i napojów zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, chude białko i wodę".
W USA zmiany jeszcze w tym roku
Jak twierdzi McDonald's zmiany w podejściu do żywienia dzieci wśród klientów sieci już są widoczne. "W polskich restauracjach od 2015 roku jako napój w materiałach promocyjnych Happy Meal pokazywana jest tylko woda, herbata lub sok. Wzrost sprzedaży zestawów z wodą lub sokiem w latach 2013-2017 wyniósł ponad 10 proc." - informują przedstawiciele marki.
Wszystkie zmiany sieć chce wprowadzić na świecie do 2022 r. Wcześniej zmiany obejmą USA. W tym wypadku znanych jest więcej konkretów. W zestawach nie będzie już cheeseburgerów i mleka czekoladowego, a małe frytki będą jeszcze mniejsze.