Merlin.pl nie boi się Amazona

Merlin.pl wciąż przekształca swoje punkty w wielofunkcyjne salony. Jeden z liderów polskiego e-commerce planuje również poszerzenie asortymentu - zarówno tradycyjnego, jak i cyfrowego. Zmieni też layout serwisu. Firma nie obawia się także ewentualnego wejścia Amazona na polski rynek.

Merlin.pl nie boi się Amazona
Źródło zdjęć: © AFP | DAMIEN MEYER

15.01.2014 07:36

W I kwartale 2014 roku spółka planuje otworzyć 18 nowych, stacjonarnych Punktów Merlina. To oznacza, że łącznie będzie posiadać ich ponad 60 w całej Polsce. Wszystkie lokalizacje będą usytuowane w tzw. high streetowych punktach miast.

Dodatkowo ruszyła również współpraca Merlin.pl oraz Małpki Express. 11 Punktów Odbioru Merlina funkcjonuje w Małpkach Express, w tym również cztery w pełni działające Strefy Merlina, gdzie dostępna jest sprzedaż z półki, a także zamówienia z tabletu na miejscu oraz odbiór paczek. Współpraca tych podmiotów się rozwija i firma planuje, aby od marca w każdej Małpce Express funkcjonowały Punkty Odbioru Merlina (ponad 200 placówek w całej Polsce) oraz Strefy Merlina.

W najbliższym czasie pojawią się także pilotażowe stacjonarne budki do składania zamówień w Merlin.pl w prestiżowych i strategicznych punktach handlowych – pierwsza planowa jest w centrum handlowym Stary Browar w Poznaniu. W II kwartale 2014 roku Merlin.pl chce również wprowadzić do sprzedaży prasę i napoje.

- Będziemy kontynuować rozwój sieci naszych punktów Merlin.pl. W tej chwili to już nie są miejsca, w których można tylko odebrać paczkę - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jakub Radkowski, doradca zarządu Merlin.pl. - Można tam także kupić produkty, zamówić je czy napić się kawy. Docelowo będą to wielofunkcyjne salony, a nie zwykłe punkty odbioru.

Merlin.pl zapowiada również zmiany w serwisie internetowym.

- Drugi i trzeci kwartał tego roku przyniosą bardzo istotne zmiany w funkcjonowaniu Merlina. Planujemy zmianę layoutu i systemów, co powinno zaowocować nowym doświadczeniem dla użytkownika i klienta. Zauważalna będzie całkowita przebudowa wyglądu - zachowamy mocne strony dotychczasowego serwisu i połączymy je z nowymi funkcjonalnościami, sprawiając, że Merlin będzie w czołówce najnowocześniejszych sklepów internetowych w Polsce. Klient w prostszy i łatwiejszy sposób dokona zakupów, korzystając z bogatej palety sposobów płatności i dostawy. Duże zmiany zajdą także w sprzedaży i korzystaniu z plików cyfrowych - mówi Radkowski.

Firma będzie się rozwijać i wprowadzać kolejne kategorie do swojego asortymentu. Zapowiada, że zmiany będą dotyczyć również asortymentu cyfrowego. W tym roku zamierza wprowadzić na rynek własny czytnik e-booków.

Jak podkreśla doradca zarządu Merlin.pl, firma nie obawia się wejścia do Polski firmy Amazon. Amerykański gigant buduje pod Wrocławiem centrum logistyczne, które ma zostać uruchomione jeszcze w tym roku. Do 2015 roku powstaną dwa kolejne. Zgodnie z planem mają obsługiwać zamówienia z niemieckiej wersji serwisu, a z czasem obejmą zasięgiem całą Europę. Amazon na razie nie planuje uruchomienia sklepu internetowego w Polsce.

- O wprowadzeniu Amazona słyszę od wielu lat - zauważa Radkowski. - Jeżeli Amazon ostatecznie do Polski wejdzie, to będzie zagrożeniem nie tylko dla nas, lecz także dla innych sklepów. Jednak z drugiej strony Merlin.pl, podobnie jak inne duże podmioty, ma mocną pozycję i taka konkurencja może pozytywnie wpłynąć na obraz rynku i naszą motywację - dodaje.

Merlin.pl działa w Polsce od 1999 roku. Swoją działalność rozpoczynał jako księgarnia, w kolejnych latach rozszerzał swój asortyment o zabawki, elektronikę, drobne RTV i AGD, kosmetyki czy artykuły sportowe. Dziś sklep Merlin.pl w swojej ofercie ma blisko 300 tys. różnorodnych produktów i ponad 2 miliony zarejestrowanych użytkowników.

Źródło artykułu:Newseria
amazoninternethandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)