Mex Polska chce rozwijać swoją sieć restauracji i klubów; nie wyklucza akwizycji

25.05. Warszawa (PAP) - Spółka Mex Polska, która w piątek zadebiutowała na GPW, w kolejnych latach planuje się skoncentrować na rozwoju w oparciu o dotychczasowe koncepty - The...

25.05.2012 | aktual.: 25.05.2012 14:53

25.05. Warszawa (PAP) - Spółka Mex Polska, która w piątek zadebiutowała na GPW, w kolejnych latach planuje się skoncentrować na rozwoju w oparciu o dotychczasowe koncepty - The Mexican, Pijalnia Wódki i Piwa, Browar de Brasil oraz klubów muzycznych. Paweł Kowalewski, prezes spółki poinformował, że jednocześnie nie wyklucza akwizycji podmiotu z innego segmentu np. pizzerii bądź sushi baru.

"Chcemy skupić się na realizacji naszych celów emisyjnych. W oparciu o nasze dotychczasowe marki będziemy otwierać kolejne lokale. Docelowo chcemy mieć ok. 40 restauracji The Mexican, 30 Pijalni Wódki i Piwa, 20 restauracji Browar de Brasil oraz 12 klubów muzycznych. I do tego poziomu będziemy dążyć" - powiedział na konferencji Kowalewski.

Jednocześnie prezes Mex Polska nie wykluczył akwizycji.

"Przejęcia są bardzo ciekawym tematem. Choć na tę chwilę stawiamy na rozwój organiczny to rynek jest bardzo dynamiczny, i jeśli pojawiłby się ciekawy podmiot moglibyśmy być zainteresowani" - powiedział.

"Przede wszystkim bylibyśmy zainteresowani przejęciem nowego dla nas i działającego konceptu jak np. pizzeria lub sushi bar, na bazie których zbudowalibyśmy kolejną ogólnopolską sieć. Naturalnie planujemy również w przyszłości wprowadzać nowe koncepty w całości przygotowane przez naszą spółkę" - dodał.

Prezes poinformował, że swoje przedsięwzięcia spółka planuje finansować m.in. środkami pozyskanymi z debiutu giełdowego oraz wypracowanymi przez Mex Polska środkami własnymi.

Mex Polska szacuje, że w 2011 roku wypracowała 35,81 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 0,72 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej.

Kowalewski powiedział, że spodziewa się w kolejnych latach znacznego wzrostu polskiego rynku gastronomicznego.

"Widzimy, że polski rynek gastronomiczny ma ogromny potencjał. Na usługi restauracyjne i hotelarskie Polacy przeznaczają około 3,5 proc. ogółu swych wydatków, gdzie przeciętna dla UE wynosi 9,5 proc. Nasz rynek jest więc na dość wczesnym stadium rozwoju i w ciągu 2-3 lat spodziewam się znacznej poprawy. Z kolei w tym roku, bardzo pozytywnie na całą branżę wpływać będzie Euro 2012" - powiedział.

Mex Polska zarządza grupą kapitałową, w skład której wchodzą spółki prowadzące działalność gastronomiczną w kilku segmentach tj. dziewięciu restauracjach typu casual dining w koncepcie The Mexican, sześciu Pijalni Wódki i Piwa, czterech klubach muzycznych, oraz trzech restauracji z segmentu upper casual "Browar de Brasil".(PAP)

kam/ osz/

Źródło artykułu:PAP
turystykamexpolskamex polska sa
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także