Mila
Mila to polska sieć sklepów samoobsługowych zarządzana przez spółkę Mila Holding. Marka powstała drogą oddzielenia się od sieci Polomarket.
Historia
Sieć supermarketów Mila działa na rynku polskim od stosunkowo niedługiego czasu. Jej genezą jest odłączenie się od spółki Polomarket grupy Market-Detal, która była jej partnerem od 1997 roku. W wyniku zakończenia współpracy w 2015 roku w miejsce 170 marketów pod szyldem POLOmarket powstały sklepy z logo Mila.
Sieć Mila posiada sklepy w niemalże wszystkich województwach, przy czym najgęściej rozlokowana jest w mazowieckim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, łódzkim, wielkopolskim, śląskim i świętokrzyskim. Siedzibą Mila Holding jest Inowrocław, a obecnym prezesem Artur Góralczyk.
Działalność
Po przekształceniu części supermarketów POLOmarket na Mila, w ciągu roku nowa sieć rozrosła się o kolejnych 20 sklepów. Obecnie Mila Holding zarządza 188 marketami w całej Polsce, zatrudniając średnio 5,4 tysiąca osób. W 2016 roku sieć wygenerowała zysk na poziomie 1,94 mld złotych.
W sierpniu 2017 roku spółka Eurocash wystosowała list intencyjny, wyrażając chęć przejęcia zarejestrowanej na Cyprze spółki Domelius Ltd, której częścią jest Mila Holding. W ten sposób doszłoby do przejęcia kontroli nad siecią supermarketów Mila. Eurocash posiada do tej pory marki, takie jak Delikatesy Centrum, Inmedio czy Faktoria Win.
Polityka marki
Sieć sklepów Mila obrała za swoje motto „Zakupy, aż miło”. Jej założeniem jest utworzenie sieci supermarketów typu proximity, czyli sklepów zlokalizowanych w centrum osiedli miejskich lub w pobliżu skupiska biurowców, a przy tym oferujących wachlarz produktów, które zaspokoją kompleksowo zapotrzebowanie konsumentów.
Sieć Mila zapewnia, że zdecydowana większość produktów zajmujących się na półkach jej sklepów pochodzi od polskich dostawców. Szczególny nacisk prowadzony jest na sprzedaż świeżych mięs, wędlin, warzyw, owoców, pieczywa i ciast. Mila posiada także gamę produktów oznaczonych własnym logo.
Komentarze