Trwa ładowanie...
d2ejxq7
polak
02-10-2008 20:45

Milion Polaków chce zmienić operatora telefonii komórkowej

Prawie milion Polaków planuje zmienić
operatora telefonii komórkowej - wynika z raportu agencji
badawczej PBS DGA i firmy On Board PR.

d2ejxq7
d2ejxq7
(fot. JupiterImages/EAST NEWS)
Źródło: (fot. JupiterImages/EAST NEWS)

Prawie milion Polaków planuje zmienić operatora telefonii komórkowej - wynika z raportu agencji badawczej PBS DGA i firmy On Board PR.

Na pytanie o podobne plany kolejne kilkaset tysięcy Polaków (3,5 proc.) deklaruje, że nie podjęła jeszcze decyzji w tej sprawie. Sieć komórkową chcą zmieniać najczęściej najmłodsi - 16,2 proc. planujących to osoby w wieku 15-17 lat.

Jednocześnie aż 80 proc. Polaków nie zna żadnego z działających na rynku operatorów wirtualnych tzw. MVNO, takich jak np. Mobilking, mBank mobile czy MyAvon. Tylko ok. 20 proc. jest w stanie wymienić choć jednego z nich.

d2ejxq7

|

Najbardziej rozpoznawalną marką MVNO okazał się Mobilking; w badaniu rozpoznawalności uzyskał 30,6 proc. wskazań. Wynik dla mBank mobile to 8,6 proc., dla MyAvon - 7,9 proc., a dla Carrefour Mova - 6,3 proc.

d2ejxq7

_ Wyniki badania rozpoznawalności poszczególnych marek są związane z ich charakterem. Na przykład jako pierwszą markę Mobilking wskazuje 2-krotnie więcej mężczyzn niż kobiet. Z kolei marka MyAvon związana z firmą kosmetyczną jest wymieniana 4-krotnie częściej przez kobiety niż przez mężczyzn _ - poinformował w komunikacie Tomasz Dziedzic z PBS DGA.

Z raportu wynika, że nowym operatorom bardzo trudno jest pozyskać klientów z uwagi na duże nasycenie rynku. Aż 77 proc. dorosłych Polaków deklaruje, że posiada służbowy lub prywatny telefon komórkowy.

_ Operatorzy wirtualni trochę zbyt późno zostali dopuszczeni do boju o abonentów. Wejście na tak trudny rynek wymaga sporych nakładów, a MVNO na razie nie są w stanie konkurować z operatorami infrastrukturalnymi takimi jak Era, Orange, Plus czy Play _ - uważa Piotr Kuriata z Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji.

Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone we wrześniu 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

d2ejxq7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ejxq7