Trwa ładowanie...
d1z8x31
Milion samochodów elektrycznych w Polsce w 2025 roku. "Trudny temat do realizacji"

Milion samochodów elektrycznych w Polsce w 2025 roku. "Trudny temat do realizacji"

Robert Mularczyk, PR Senior Manager w Toyota Motor Poland, ocenia, że przyszłością motoryzacji są samochody elektryczne, które w tej chwili powstają w dwóch wersjach: na baterie oraz na wodór. W programie "Money. To się liczy" Mularczyk wskazywał jednak ograniczenia, jakie napotyka produkcja tych samochodów. Przede wszystkim chodzi o trudno dostępne metale ziem rzadkich, które są stosowane do produkcji baterii. - Jeśli chcemy zalać świat milionami samochodów elektrycznych, to musimy mieć świadomość, że dostępność surowców będzie się kurczyć. Mamy dwa wyjścia: oddać się w ręce Chińczyków, bo oni współwydobywają te metale albo szukać nowych rozwiań - innych akumulatorów tworzonych na bazie innych, bardziej dostępnych pierwiastków czy metali - powiedział. - W Polsce obiecaliśmy, że w 2025 roku będziemy produkować milion samochodów elektrycznych. To jest trudny temat do realizacji, ale czas pokaże - dodał.

Skoro wybieramy diesle To czym nieRozwiń

Transkrypcja:

Skoro wybieramy diesle To czym nie zastąpimy jak tutaj wygląda sytuacja nie wiem jak wyglądam przez Racja że chodziło Cienki benzynowe toteż Truciciele silniki benzynowe wyglądają nieźle dlatego że silniki benzynowe mają dużo niższą emisję tych złych związków Mają całkiem ładną Całkiem to nowoczesne silniki benzynowe mają całkiem Niską emisję dwutlenku węgla to na czym bazuje jeżeli Wszelkie normy euro Komisja Europejska Natomiast No to to jest też Nie do końca droga Kup przy Przyszłości dlatego że go My Dążymy do zera emisyjności Żeby Rzeczywiście zmniejszyć Poziom zanieczyszczenia Czyszczenia w centrach miast żeby Uchronić nas od wdychania tych Złych toksyn złych spalin No to musimy nie próbować Trochę ograniczyć Tomem i dziecko przy Przypomnieliśmy tych Tak nieraz niestety doprowadzić do 0 emisyjność Ale to jest droga Długa to jest No czyli rozumiem że samochody elektryk A do tego pan zmierza to jest rozwiązanie Ta przyszłość Rafał samochody Dwojakiego rodzaju to są samochody Resztę bateryjne Czyli to takie klasyczne O których teraz dzisiaj myśli Mają baterie te baterie Ładujemy z gniazdka I potem z prądu który został umieszczony w bateriach Korzystamy jadąc zasilać silnik elektryczny Zasięg 200 250 300 km Obszar głównie miejski I auta wodorowe czyli auta Elektryczne na wodór Gdzie wodór Który mamy w Baku W ogniwach paliwowych reaguje z tlenem Pobrany z powietrza i daje nam prąd A jedynym efektem ubocznym Jest emisja pary wodnej Panie właśnie ale to nie jest odległa przyszłość No mówi pan że samochody na baterie Mamy Tylko że mają mocno ograniczony zasięg Już nie mówię o punktach Doładowanie na pokład w Polsce A te ładowanie Trwa długo więc Jakiekolwiek Podróż Podróże niż miasto Tato w zasadzie są niemożliwe Oto Kiedy o jakiej przyszłości mówimy za 10 20 30 lat Chciałoby się rzec W Polsce obiecaliśmy 2025 roku Będziemy produkować Milion samochodów elektrycznych Nie będę się zagoją w ten temat dlatego że z poziomu technologii z poziomu A jakby samej produkcji To jest trudny temat Moim zdaniem do realizacji ale czas pokaże Natomiast Nawet patrząc z poziomu Europy czy świata Przy dyskusji na dzisiejszym poziomie technologii o samochodach czysto bateryjnych elektrycznych Mamy dużo znaków Zapytania przede Trzeba mieć świadomość że Baterie wymagają Metali ziem rzadkich Do produkcji baterii potrzebujemy metali ziem rzadkich Temed ale bez wnikania już detale Są mocno ograniczonej że chodzi o dostępność już pojawiają się informacje Po prostu brakuje surowców za chwilę będzie i Krakowa Jeżeli mówimy o plotkowaniu Dziesiątek czy 3 setek milionów baterii do telefonów komórkowych to jest Troszkę inna bajka Gabaryt Wielkość Tutaj możemy sobie jeszcze radzić Jakoś baterię do aparatu Fotograficznych owszem Baterie do użytku domowego Ale w samochodach to są potężne baterie jeżeli chcemy zalać świat milionami samochodów elektrycznych To musimy mieć świadomość że te surowce będą nam się ich dostępność będzie nam się kurczyć A nie powiększać Jastków Mamy dwa wyjścia albo oddajemy się w ręce Chińczyków Mówiąc szczerze bo to Chiny Mają tak naprawdę Prawie że w tej chwili światowym monopol na Ho wydobycie czyli współ wydobycie i obróbka Tychy metali ziem rzadkich Albo próbujemy znaleźć nowe rozwiązania Proszę pamiętać Nowe rozwiązania to jest poszukiwanie Chociażby Przyszłościowo patrząc Innych akumulatorów tworzonych na bazie innych Ebać i dostępnych pierwiastków Metali
d1z8x31
d1z8x31

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj