Trwa ładowanie...
d1vrk7p

Millennium DM rekomenduje "neutralnie" dla LPP i "akumuluj" dla CCC

29.04. Warszawa (PAP) - Analitycy Millennium DM, w raporcie z 23 kwietnia, obniżyli rekomendację LPP do "neutralnie" z "akumuluj", a cenę docelową do 8.077 zł z 10.265 zł. W...

d1vrk7p
d1vrk7p

29.04. Warszawa (PAP) - Analitycy Millennium DMMillennium DM (Zobacz rekomendacje Millennium DM»), w raporcie z 23 kwietnia, obniżyli rekomendację LPPLPP (Zobacz notowania spółki ») do "neutralnie" z "akumuluj", a cenę docelową do 8.077 zł z 10.265 zł. W przypadku CCCCCC (Zobacz notowania spółki ») podtrzymali "akumuluj" i podnieśli wycenę do 144,3 zł ze 125,8 zł.

Raport wydano przy kursie LPPLPP na poziomie 7.980 zł, a CCCCCC w wysokości 128,4 zł.

W ocenie analityków Millennium DMMillennium DM, poprawa nastrojów konsumenckich zarówno w Polsce, jak i innych krajach UE, będzie pozytywnie wpływać na wyniki polskich spółek detalicznych.

"Niestety spółka LPPLPP ma 25 proc. sieci sklepów w Rosji i na Ukrainie, gdzie istnieje ryzyko recesji. Również główny wzrost sieci sklepów tej spółki (35 proc. przyrostu powierzchni) był planowany w tych krajach. Prawdopodobne ograniczenie inwestycji w Rosji i na Ukrainie będzie oznaczać nie tylko wolniejszą ekspansję, ale będzie również świadczyć o większym ryzyku i pogorszeniu warunków działalności w tych krajach" - czytamy w raporcie.

d1vrk7p

"Z drugiej jednak strony kurs LPPLPP jest już od pewnego czasu pod presją (spadek od szczytu o 23 proc.) i nie sądzimy, żeby dalszy potencjał spadkowy był duży. W krótkim terminie oczekujemy jednak negatywnych informacji ze spółki, które mogą spowodować nadmierne przereagowanie" - dodali.

Ich zdaniem bardziej realny na ten rok jest planowany rozwój sieci CCCCCC.

"Spółka ma zwiększyć powierzchnię o 75 tys. m kw. (+30,8 proc. rdr), a w 2015 roku o 80-95 tys. m kw. Wzrost w roku 2014 jest prawie pewny (poparty umowami), ale plan na rok 2015 uważamy za poziom zbyt optymistyczny i zakładamy 77 tys. m kw." - napisali analitycy Millennium DMMillennium DM.

"W porównaniu do strategii LPPLPP, spółka rozwija się tylko w krajach stabilnych i przewidywalnych. CCCCCC łatwiej też pozyskiwać powierzchnie w Europie Zachodniej, gdyż poszukuje ona łatwiej dostępnych powierzchni 500-600 m kw., a nie jak LPPLPP ponad dwa razy większych" - dodali.

Analitycy zauważyli, że LPPLPP musi dodatkowo wykreować i przebić się z nową dla zachodniego konsumenta marką Reserved, natomiast CCCCCC stawia na produkt o dobrej relacji ceny do jakości.

"Sądzimy, że u coraz bardziej oszczędnych konsumentów w Europie Zachodniej CCCCCC będzie miało większą szansę na sukces" - skomentowali. (PAP)

jow/ asa/

d1vrk7p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1vrk7p