Ministerstwo Finansów partnerem bezpiecznych pieniędzy (komunikat)
...
16.04.2014 17:06
16.04. Warszawa - MF informuje:
Bezpieczne pieniądze to kampania Narodowego Banku Polskiego związana z wprowadzeniem do obiegu banknotów ze zmodernizowanymi zabezpieczeniami. Ministerstwo Finansów jest jednym z partnerów akcji wspierającym działania NBP.
Zmodernizowane banknoty o nominałach 10, 20, 50 i 100 zł będą zastępowały zniszczone lub uszkodzone banknoty wycofywane z obiegu. Wszystkie obecnie używane banknoty bezterminowo pozostaną prawnym środkiem płatniczym.
Projekty graficzne zmodernizowanych banknotów nie uległy zmianie, ale zastosowanie nowych zabezpieczeń powoduje, że różnice pomiędzy banknotami nowej i dotychczasowej emisji będą widoczne. Najważniejsze zmiany, to odkryte pole znaku wodnego, wprowadzenie farby opalizującej i ulepszone zabezpieczenie recto-verso. Jedynie banknot o nominale 200 złotych na razie nie zostanie zmieniony. Akcja ma charakter ogólnopolski i obejmuje między innymi publikację materiałów informacyjnych w prasie, telewizji, internecie oraz formy dotarcia bezpośredniego (plakaty, ulotki). Wśród materiałów drukowanych przygotowane są również broszury dla osób niedowidzących oraz dla obcokrajowców. Wszystkie ulotki i plakaty będą dystrybuowane w całym resorcie finansów.
Współorganizatorem kampanii jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Ministerstwo Finansów zostało zaproszone do wspierania akcji w charakterze Partnera, obok Komendy Głównej Policji, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz KRUS.
W weekend 5-6 kwietnia w Centrali NBP odbyły się Dni Otwarte, których tematem przewodnim była modernizacja zabezpieczeń banknotów, nie zabrakło tam również Ministerstwa Finansów. Wsparcie kampanii zadeklarowała też liczna grupa partnerów komercyjnych, wśród których znajdują się największe sieci sklepów. Będą one dystrybuowały w swoich placówkach ulotki i plakaty o zabezpieczeniach banknotów oraz prezentowały spoty informacyjne. Komunikaty o modernizacji banknotów pojawiają się także w niektórych sieciach bankomatów oraz komunikacji miejskiej.
Kampanię wspierają również media, przede wszystkim publiczne - Telewizja Polska i Polskie Radio.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ kfk/