Trwa ładowanie...

Mniej hamburgerów z McDonald's

Kryzys uderzył w lidera sieci fast food. McDonald's zanotował spadek sprzedaży w swoich lokalach po raz pierwszy od dziewięciu lat.

Mniej hamburgerów z McDonald'sŹródło: AFP
d1v13hl
d1v13hl

Kryzys uderzył w lidera branży barów szybkiej obsługi. McDonald's zanotował spadek sprzedaży w swoich lokalach po raz pierwszy od dziewięciu lat.

Dochód ze sprzedaży w lokalach McDonald's w październiku spadły o 1,8 proc. Szacunki mówiły o bilansie gorszym o 1,1 proc. Ostatni raz sieć odnotowała miesięczny spadek w 2003 roku. Od tamtego czasu przez dziewięć lat sprzedaż nieprzerwanie rosła.

W październiku dochód ze sprzedaży w Stanach Zjednoczonych oraz Europie w lokalach, które działają mniej niż 13 miesięcy spadła o 2,2 proc. W Azji, na Bliskim Wschodzie oraz Afryce o 2,4 proc.

Także wyniki trzymiesięczne nie napawają optymizmem. Sytuacja finansowa firmy pogarsza się już kolejny kwartał z rzędu. Bilans finansowy całej sieci w za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku jest gorszy niż przed rokiem.

d1v13hl

Niewątpliwie głównym winowajcą jest kryzys. Fast foody na trwałe stały się częścią nawyków żywieniowych społeczeństw rozwiniętych. Mimo to w niepewnych czasach rezygnacja ze stołowania się na mieście jest jednym z głównych sposobów na oszczędności. Nie dziwią zatem spadki dochodów lokali z szybką obsługą w ogarniętej recesją Europie. Także spowolnienie w Chinach tłumaczy słabe wyniki w Azji.

Dlaczego jednak sprzedaż McDonald's spadła także w Stanach Zjednoczonych? Eksperci tłumaczą to brakiem nowości w ofercie, wzrostem rywalizacji na tym rynku oraz efektem huraganu Sandy na wschodnim wybrzeżu.

Dziś McDonald's musi rywalizować nie tylko z odwiecznymi rywalami jak Burger King czy KFC, lecz także z konkurencją z branży pokrewnej. Na rynku z powodzeniem rozwijają się lokale z tak zwanej branży „casual fast food”. Należą do nich Starbucks i Chipotle. Są to lokale z wolniejszą obsługą, lecz lepszą, choć nieco droższą ofertą. Od kilku lat bardziej zamożnych klientów odciągają od fast foodów także lokale ze zdrową żywnością.

d1v13hl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1v13hl

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj