Muzeum tłumaczy się z kontrowersyjnej reklamy McDonald's. "To było na czas prób"

Pływająca po stawie Łazienek Królewskich reklama z logiem firmy McDonald's wywołała burzę w mediach społecznościowych. Muzeum odpowiada: "Logotypy niektórych firm zostały nadmiernie wyeksponowane podczas prób i prac montażowych".

Łazienki Królewskie tłumaczą się z reklamy na stawie.
Źródło zdjęć: © facebook.com/Muzeum.Lazienki.Krolewskie | Łazienki Królewskie
Marcin Łukasik

Każdemu zdarzają się błędy. Za taki można by uznać stołowanie się w niezdrowych - co do zasady - restauracjach szybkiej obsługi. Jednak reklamowanie fastfoodu na terenie XVIII-wiecznego zespołu pałacowego Łazienki Królewskie w Warszawie to już przesada Tak przynajmniej uznali warszawiacy.

Po tym, gdy pojawiły się zdjęcia przedstawiające pływający po stawie logotyp sieci McDonald's w sieci zawrzało. "Łazienki się sprzedały korporacji typu McDonald? To ma przyciągać turystów ? Wstyd!" - napisała pani Agata na profilu muzeum w mediach społecznościowych.

Okazało się, że słynne złote łuki są częścią inscenizacji towarzyszącej pokazowi projektantki Gosi Baczyńskiej. "Wybór miejsca nie był przypadkowy. To tutaj to, co elitarne, kultura wysoka, pałac królewski i jego otoczenie miesza się z kulturą popularną, watą cukrową i lodami na patyku" - można dowiedzieć się z komunikatu.

Obejrzyj: Rafał Trzaskowski: Ja nie korzystam z ochrony

Tego entuzjazmu nie podzielił jednak prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, który zapowiedział, że skieruje pismo do konserwatora zabytków."Brutalną ingerencję wizualną prywatnej firmy w widok zespołu pałacowo-parkowego uważam za skandal" - pisał oburzony.

Co na to władze muzeum? Tłumaczą się, że dużych rozmiarów logotyp pojawił się podczas prób przed pokazem i wywołał reakcję instytucji. "Przedstawienie elementów wizualnych firm na terenie Muzeum Łazienki Królewskie odbywa się w ramach sponsoringu polskiej projektantki. W związku z organizacją wydarzenia logotypy niektórych firm zostały nadmiernie wyeksponowane podczas prób i prac montażowych" - napisała w przesłanym do nas oświadczeniu Emanuela Koper z Łazienek Królewskich.

Jak dodała, w porozumieniu z partnerami pokazu oraz projektantką zapadła decyzja o zmniejszeniu ekspozycji marek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów