Trwa ładowanie...

Muzeum tłumaczy się z kontrowersyjnej reklamy McDonald's. "To było na czas prób"

Pływająca po stawie Łazienek Królewskich reklama z logiem firmy McDonald's wywołała burzę w mediach społecznościowych. Muzeum odpowiada: "Logotypy niektórych firm zostały nadmiernie wyeksponowane podczas prób i prac montażowych".

Share
Muzeum tłumaczy się z kontrowersyjnej reklamy McDonald's. "To było na czas prób"
Źródło: facebook.com/Muzeum.Lazienki.Krolewskie, Fot: Łazienki Królewskie
d2qenur

Każdemu zdarzają się błędy. Za taki można by uznać stołowanie się w niezdrowych - co do zasady - restauracjach szybkiej obsługi. Jednak reklamowanie fastfoodu na terenie XVIII-wiecznego zespołu pałacowego Łazienki Królewskie w Warszawie to już przesada Tak przynajmniej uznali warszawiacy.

Po tym, gdy pojawiły się zdjęcia przedstawiające pływający po stawie logotyp sieci McDonald's w sieci zawrzało. "Łazienki się sprzedały korporacji typu McDonald? To ma przyciągać turystów ? Wstyd!" - napisała pani Agata na profilu muzeum w mediach społecznościowych.

d2qenur

Okazało się, że słynne złote łuki są częścią inscenizacji towarzyszącej pokazowi projektantki Gosi Baczyńskiej. "Wybór miejsca nie był przypadkowy. To tutaj to, co elitarne, kultura wysoka, pałac królewski i jego otoczenie miesza się z kulturą popularną, watą cukrową i lodami na patyku" - można dowiedzieć się z komunikatu.

Obejrzyj: Rafał Trzaskowski: Ja nie korzystam z ochrony

Tego entuzjazmu nie podzielił jednak prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, który zapowiedział, że skieruje pismo do konserwatora zabytków."Brutalną ingerencję wizualną prywatnej firmy w widok zespołu pałacowo-parkowego uważam za skandal" - pisał oburzony.

Co na to władze muzeum? Tłumaczą się, że dużych rozmiarów logotyp pojawił się podczas prób przed pokazem i wywołał reakcję instytucji. "Przedstawienie elementów wizualnych firm na terenie Muzeum Łazienki Królewskie odbywa się w ramach sponsoringu polskiej projektantki. W związku z organizacją wydarzenia logotypy niektórych firm zostały nadmiernie wyeksponowane podczas prób i prac montażowych" - napisała w przesłanym do nas oświadczeniu Emanuela Koper z Łazienek Królewskich.

Jak dodała, w porozumieniu z partnerami pokazu oraz projektantką zapadła decyzja o zmniejszeniu ekspozycji marek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2qenur

Podziel się opinią

Share
d2qenur
d2qenur