Na zakopiankę wracają roboty. Pociągi pod Tatry nie dojadą

O września do grudnia zaplanowano kolejny, ostatni już etap prac na kolejowej trasie pod Tatry. Przywrócony na okres wakacji ruch pociągów do Zakopanego zostanie znów wstrzymany. Do końca roku roboty mają zostać zakończone, a stacja końcowa w Zakopanem otwarta.

O września do grudnia zaplanowano kolejny, ostatni już etap prac na kolejowej trasie pod Tatry
O września do grudnia zaplanowano kolejny, ostatni już etap prac na kolejowej trasie pod Tatry
Źródło zdjęć: © East News | Maciek Jonek/REPORTER

21.08.2023 | aktual.: 21.08.2023 10:04

Zbliża się kolejny etap rprac modernizacyjnych na malowniczej trasie kolejowej do Zakopanego. Już od września do grudnia bieżącego roku, pociągi w kierunku Tatr zostaną zawieszone, oddając miejsce intensywnym pracom na trasie. Decydujący etap remontu ma na celu podniesienie jakości podróży oraz skrócenie czasu podróży między Krakowem a Zakopanem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Takich zmian Tatry jeszcze nie widziały

Jak donosi biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., planowane są szeroko zakrojone prace na odcinku między stacją Sucha Beskidzka a Zakopanem. To właśnie na tej trasie nastąpią kluczowe zmiany, obejmujące zarówno techniczne aspekty modernizacji, jak i poprawę komfortu pasażerów.

W ramach modernizacji prace będą prowadzone na różnych frontach. Odcinek Sucha Beskidzka - Chabówka zostanie poddany przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych oraz zabudowie sieci podziemnych, co zapewni większą efektywność i bezpieczeństwo podróży. Wielobranżowe roboty odbędą się również na stacjach Chabówka, Zakopane oraz na odcinku Szaflary – Biały Dunajec – Poronin, przyczyniając się do pełnej transformacji infrastruktury.

Komfort w parze z estetyką

Cel jest jasny: skrócić czas podróży z Krakowa do Zakopanego z obecnych około 3 godzin do zaledwie 2 godzin i 15 minut. Podróżni nie tylko oszczędzą czas, lecz także zyskają na komforcie dzięki nowoczesnym stacjom i przystankom, które staną się nie tylko praktyczne, ale również estetyczne.

Te ambitne inwestycje są częścią projektu „Prace na liniach nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane". Projekt o ogólnej wartości ponad 1,1 miliarda złotych netto cieszy się również wsparciem finansowym Unii Europejskiej z ramienia Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Choć na chwilę pociągi do Zakopanego znikną z horyzontu, efekty tych prac obiecują przynieść długofalowe korzyści dla podróżujących i dla regionu. Wkrótce odnowiona stacja w Zakopanem zostanie otwarta, a podróżowanie w góry stanie się jeszcze bardziej wygodne i efektywne niż kiedykolwiek wcześniej.

Źródło artykułu:money.pl
przebudowa zakopiankizakopanekolej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)