1. Lidl
Zatrudnienie Pascala Brodnickiego oraz Karola Okrasy, powiększenie oferty win o produkty z wyższej półki, kolejne sklepy, ale przede wszystkim ciepłe pieczywo - to przyczyny medialnego sukcesu Lidla w październiku. W dyskusjach na temat Lidla produkty spożywcze są wymieniane niemal tak często, jak jego oferta przemysłowa.
Lidl jest jedną z tych sieci handlowych w Polsce, która w 2012 roku nastawiła się na mocne promowanie poprzez zakrojone na szeroką skalę kampanie marketingowe. W jednej z nich kucharze-celebryci Pascal Brodnicki i Karol Okrasa zachęcają Polaków do taniego, ale ciekawego gotowania w domu (zobacz: Pascal i Okrasa pokażą, jak gotować tanio).
Najnowszym przedsięwzięciem Lidla był promocyjny tydzień, w którym ceny wszystkich produktów (poza alkoholami i wyrobami tytoniowymi) zostały obniżone o 10 proc. (zobacz: Wielka tajemnica rozwiązana). Był to strzał w dziesiątkę, zwłaszcza że główny rywal Niemców - portugalska Biedronka, w końcu odpuściła sobie megapromocję z okazji otwarcia 2000. sklepu tej sieci (zobacz: W Biedronce ulotki zamiast promocji). Spodziewano się wielkich obniżek cen na wszystkie produkty, a tu... ulotki i upusty na wybrane towary.
Lidl Polska otrzymał w maju tytuł Kryształowej Marki Godnej Zaufania w corocznym plebiscycie wydawnictwa Readers Digest. O przyznaniu nagrody zdecydowały głosy oddane przez - czytelników pisma.