Netia szacuje, że rynek internetu w Polsce wzrośnie o ok. 200 tys. klientów w 2012 r.
23.08. Warszawa (PAP) - Netia szacuje, że rynek internetu stacjonarnego w Polsce może wzrosnąć w 2012 roku o ok. 200 tys. klientów - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami...
23.08.2012 | aktual.: 23.08.2012 14:08
23.08. Warszawa (PAP) - Netia szacuje, że rynek internetu stacjonarnego w Polsce może wzrosnąć w 2012 roku o ok. 200 tys. klientów - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki Mirosław Godlewski.
"Nie widzę powodów, dla których rynek internetu miałby szybciej rosnąć w tym roku. W drugim kwartale było 45 tys. (przyłączeń netto - PAP), w pierwszym 60 tys. i myślę, że jak skończymy na 200 tys. to jest to najbardziej wiarygodna estymacja" - powiedział Godlewski.
Liczba usług szerokopasmowych Netii wzrosła do 903.947 na 30 czerwca 2012 r., co stanowiło wzrost o 3 proc. rdr oraz spadek o 1 proc. kdk. W II kw. 2012 r. Netia odnotowała spadek netto liczby stacjonarnych usług szerokopasmowych o 8.461 (organicznie spadek netto o 9.821 z wyłączeniem akwizycji ethernetowych) w porównaniu do 838 przyłączeń netto w I kw. 2012 r. (organicznie spadek o 2.723 nie uwzględniając akwizycji sieci ethernetowych). W II półroczu Netia zakłada przyspieszenie przyłączeń netto.
Członek zarządu ds. finansowych Jon Eastick powiedział dziennikarzom, że w drugim półroczu Netia może przyspieszyć akwizycje spółek ethernetowych.
"W pierwszym półroczu pozyskaliśmy niecałe 1.500 klientów, ale w drugim półroczu spodziewamy się więcej - ok. 10-20 tys." - powiedział Eastick.
W II kw. 2012 r. Netia sfinalizowała transakcję nabycia kolejnej sieci ethernetowej pozyskując 1.360 aktywnych klientów z dostępem do 4.180 gospodarstw domowych. Na koniec czerwca 2012 r. sieci ethernetowe nabyte przez Netię obsługiwały łącznie 133.619 klientów usług szerokopasmowych.
Netia szacuje, że łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych Nowej Netii wyniósł na koniec czerwca 2012 roku 14,1 proc. wobec 14,2 proc. na 30 czerwca 2011 r.(PAP)
bas/ asa/