Trwa ładowanie...
d4inx5q

Nie informowali klientów, że loteria się skończyła. Dostali karę

Na opakowaniach produktów objętych promocją powinna się znajdować informacja o czasie jej trwania. Sąd Apelacyjny w Warszawie podzielił stanowisko Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Share
Nie informowali klientów, że loteria się skończyła. Dostali karę
Źródło: Fotolia
d4inx5q

Nie informowali klientów, że loteria się skończyła. UOKiK ich ukarał

Kara jest już prawomocna.
W 2010 roku firma Drosed produkująca pasztety (w tym słynny Podlaski), konserwy itp. prowadziła promocję pod nazwą Wielka Loteria Drosed. Termin nadsyłania zgłoszeń w promocji upływał 31 października 2010 roku, ale na promocyjnych opakowaniach zabrakło informacji o tym. Dlatego w grudniu 2010 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył na firmę karę w wysokości 117 660 złotych. Nakazał też zaprzestania takich praktyk.

Zdaniem UOKiK brak informacji o czasie trwania promocyjnej loterii na opakowaniach naruszyła zbiorowe interesy konsumentów poprzez nieudzielenie pełnej i rzetelnej informacji. Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta fakt, że Drosed umieścił informację o terminie trwania promocji na plakatach reklamowych oraz stronie internetowej nie był wystarczający w sytuacji braku takiej informacji na opakowaniach promocyjnych. Mogło to, zdaniem Urzędu, skłonić konsumentów do kupowania wyrobów firmy w celu wzięcia udziału w promocji także po jej zakończeniu.

d4inx5q

Sprawa loterii promocyjnej ciągnęła się przez kilka lat. Drosed wielokrotnie odwoływał się od decyzji argumentując, że udzielił pełnej i rzetelnej informacji w materiałach reklamowych i na swojej stronie internetowej. Nie przekonało to UOKiK, który podtrzymywał swoją decyzję. Ze zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta zgadzały się również kolejne instancje sądów. Niekorzystny dla Drosedu wyrok podtrzymał ostatecznie Sąd Apelacyjny w Warszawie.

d4inx5q

Podziel się opinią

Share
d4inx5q
d4inx5q