Brakuje terminów do prywatnego lekarza? Te dwa słowa załatwią sprawę

Wiele osób, które wykupiły abonament, i tak ma problem z dostaniem się do prywatnego lekarza. Okazuje się, że posiadacze pakietów mogą powołać się na zapisy umowy, z których wynika, że termin musi się znaleźć. Podpowiadamy, jak to załatwić.

Pacjenci mogą wymagać znalezienia terminu w placówce prywatnej
Pacjenci mogą wymagać znalezienia terminu w placówce prywatnej
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | ola20

20.05.2024 09:10

Miesiące oczekiwania na wizytę u lekarza były normą w publicznej ochronie zdrowia. Niedawno stały się też standardem w prywatnych placówkach. W rezultacie wnoszenie opłaty za abonament rodzi wśród wielu pacjentów frustracje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dealer Rolls-Royce, McLaren, Aston Martina "Sprzedaję 2,5 tys aut rocznie" Piotr Fus w Biznes Klasie

Standard dostępności do lekarza prywatnego

Jednak w tym przypadku dewiza "płacę, więc wymagam" ma ograniczone zastosowanie. Na utrudniony dostęp do wizyt lekarskich nie powinni narzekać posiadacze pakietów VIP, pod warunkiem że znają zapisy umowy.

Na pewno nie dotyczy to pacjentów, którzy mają status VIP oraz Super VIP. W praktyce wygląda to tak, że dwie osoby mogą mieć podobną ofertę usług w abonamencie. Jednak jeśli jedna ma status VIP, wówczas niezależnie od tego, w jakiej znajduje się sieci, w razie konieczności umówi się do lekarza specjalisty lub na badanie w tym samym dniu, a druga będzie musiała na nią czekać nawet miesiąc - przekonywał w rozmowie z money.pl pracownik działu umawiania wizyt w jednej z prywatnych sieci medycznych.

Jak wskazuje, pacjenci bardzo często nie są świadomi, że w umowie mają zapisany standard dostępności.

- Chodzi o to, że konkretna usługa w abonamencie musi być wykonana w określonym terminie. Jeśli jednak pacjent się na to nie powoła, nam nie wolno o tym przypominać - ujawnił.

Ile trzeba czekać na wizytę u lekarza?

Sprawdźmy więc, jak prezentują się standardy dostępności w poszczególnych firmach świadczących prywatne usługi medyczne.

Luxmed:

  • planowe wizyty u lekarzy pierwszego kontaktu (internisty, lekarza rodzinnego, pediatry) - do 24 godzin (z wyjątkiem niedziel i świąt),
  • planowe wizyty u lekarzy specjalistów (ginekologa, chirurga) - do 2 dni roboczych (z wyjątkiem niedziel i świąt),
  • planowe wizyty u lekarzy specjalistów (okulisty, ortopedy, laryngologa) i planowe badania RTG - do 3 dni roboczych (z wyjątkiem niedziel i świąt),
  • planowe wizyty u lekarzy specjalistów (kardiologa, pulmonologa, neurologa, dermatologa) i planowane badania USG - do 5 dni roboczych (z wyjątkiem niedziel i świąt),
  • planowane wizyty u lekarzy specjalistów (np. psychiatry, urologa, alergologa) i badania typu np. biopsja, EKG wysiłkowe - do 7 dni roboczych (z wyjątkiem niedziel i świąt),
  • planowe wizyty u lekarzy specjalistów (np. hematologa, stomatologa i wszystkich niewymienionych wyżej) oraz badania np. rezonans magnetyczny - do 10 dni roboczych (z wyjątkiem niedziel i świąt).

W Medicover najszybciej dostaniemy się do internisty, lekarza rodzinnego i pediatry - w tym przypadku realizacja trwa do 2 dni roboczych. W ciągu 3 dni dostaniemy się do chirurga, a w ciągu 4 - m.in. do lekarza medycyny pracy, dermatologa czy ortopedy.

Ponad tydzień trzeba czekać na wizytę u alergologa (do 9 dni), dietetyka (do 11 dni) i hematologa (do 12 dni).

Jeśli chodzi o teleporady, to Medicover wskazuje, że na kontakt telefoniczny z internistą i lekarzem rodzinnym możemy liczyć w ciągu 1 dnia roboczego, a w przypadku lekarzy specjalistów - w ciągu 2 dni roboczych.

Pracownik działu umawiania wizyt ocenił, że w najgorszej sytuacji są klienci, którzy mają wiele usług w pakiecie bez statusu VIP czy super VIP. Jak podkreślił, dużo łatwiejszy dostęp do terminów wizyt i badań mają także osoby, które w ramach abonamentu muszą płacić za część wizyt, ale mogą skorzystać ze zniżek.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (3)
Zobacz także