WAŻNE
TERAZ

Wyjątkowe liceum. 100 proc. frekwencji na edukacji zdrowotnej

Nie tylko Allegro. Zakładamy sklep internetowy w kilka chwil

Serwisy aukcyjne, blogi, portale społecznościowe, a może specjalne platformy? Wielu wirtualnych przedsiębiorców lokuje swoje produkty właśnie w tych kanałach sprzedaży. Pozbawiając się tym samym szansy prowadzenia własnego e-sklepu i budowania jego silnej pozycji wśród internautów-klientów.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Serwisy aukcyjne, blogi, portale społecznościowe, a może specjalne platformy? Wielu wirtualnych przedsiębiorców lokuje swoje produkty właśnie w tych kanałach sprzedaży. Pozbawiając się tym samym szansy prowadzenia własnego e-sklepu i budowania jego silnej pozycji wśród internautów-klientów.

Ponad 70% Polaków przebadanych w zeszłym roku przez Gemius, firmę specjalizującą się w analizie internetu, potwierdziło, że robi zakupy w sieci. Z danych TNS wynika z kolei, że największą popularnością cieszą się nad Wisłą portale aukcyjne. To na nich szukamy najczęściej okazji, otrzymujemy dostęp do niemal nieograniczonego asortymentu i mamy szansę kupienia produktów po dużo niższej cenie niż w stacjonarnych sklepach. Dla sprzedających to okazja do prowadzenia taniej działalności – e-sprzedawcy płacą bowiem jedynie za wystawienie produktu na sprzedaż i prowizję od sprzedaży (ok. 10% wartości transakcji). Jednak z drugiej strony, umieszczając swoje produkty w serwisie aukcyjnym, firmom trudno być zauważonym wśród dużej konkurencji. Obecność w portalu aukcyjnym spełnia jedynie cel sprzedażowy, nie da się w ten sposób zbudować silnej marki i jej wizerunku w świadomości e-klientów.

Potencjał tkwi w e-sklepie, ale…

Budowanie wizerunku i pozycji firmy w sieci może naprawdę dokonywać się tylko w sklepie internetowym konkretnej marki. Badanie TNS wykazało, że to drugi ważny kanał sprzedaży wyróżniany przez Polaków. Dlaczego jednak teoria nie przekłada się na praktykę? Często panuje przekonanie, że własny e-sklep to droga inwestycja, wymagająca zaangażowania co najmniej programistów, grafików i marketingowców. Właściciele firm, które sprzedają swoje produkty w sieci, uważają, że założenie sklepu internetowego wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu e-commerce, PR i SEO. Tymczasem do stworzenia e-sklepu nie jest potrzebne wszechstronne wykształcenie z zakresu wirtualnego biznesu ani umiejętności informatyczne. Tworzenie sklepu internetowego to prosty proces, w którym sprzedawców mogą wesprzeć profesjonalne systemy sprzedaży internetowej.

Trzy kroki do stworzenia wirtualnego koszyka

Najważniejszy jest oczywiście pomysł - bez odpowiedniego odczytania potrzeb klientów i dostarczenia im produktów, których potrzebują, e-sklep nie ma racji bytu. By w pełni legalnie prowadzić sprzedaż niezbędne jest założenie działalności gospodarczej, na zasadach podobnych do prowadzenia sklepu stacjonarnego. Kiedy zarejestrujemy firmę, otrzymamy NIP, REGON, założymy firmowe konto i określimy siedzibę naszego przedsiębiorstwa, przychodzi pora na _ clue _ całej działalności - uruchomienie wirtualnego serwisu, w którym nasze produkty będą sprzedawane.

Wygodnie, profesjonalnie, pewnie

Najwygodniej i najbezpieczniej skorzystać z profesjonalnego programu do prowadzenia sprzedaży w internecie. Wygoda i szeroki zakres funkcjonalności takiego systemu zapewniają e-sklepowi pewność działania i odpowiednią obsługę klientów. Jednym z tego typu programów jest nowoczesne narzędzie w duchu idei ERP 2.0, stworzone przez Comarch, które wychodzi naprzeciw cyfrowym czasom i daje możliwość ciągłego funkcjonowania e-sklepu w chmurze. W praktyce oznacza to, że narzędzie do prowadzenia sprzedaży internetowej dostępne jest z każdego urządzenia i o każdej porze. A dodatkowo systemowi sprzedaży towarzyszą m.in. serwis usług księgowych dla firm czy platforma analityczna, służąca również do budowania relacji z klientami.

Korzystając z nowoczesnych narzędzi sprzedaży w internecie, właściciele firm nie tylko upraszczają całą procedurę i przyspieszają tym samym start własnego sklepu internetowego, ale przede wszystkim otwierają przed swoją firmą wiele możliwości – mogą dostosowywać grafikę do swoich potrzeb i gustów, poszerzają kanały sprzedaży o mobilne rozwiązania, zapewniają sobie pozycjonowanie w sieci oraz integrują się z niezbędnymi podmiotami, m.in. serwisami płatności czy kurierami.

Źródło artykułu: Informacja prasowa

Wybrane dla Ciebie

Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji