Nie tylko Allegro. Zakładamy sklep internetowy w kilka chwil

Serwisy aukcyjne, blogi, portale społecznościowe, a może specjalne platformy? Wielu wirtualnych przedsiębiorców lokuje swoje produkty właśnie w tych kanałach sprzedaży. Pozbawiając się tym samym szansy prowadzenia własnego e-sklepu i budowania jego silnej pozycji wśród internautów-klientów.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Serwisy aukcyjne, blogi, portale społecznościowe, a może specjalne platformy? Wielu wirtualnych przedsiębiorców lokuje swoje produkty właśnie w tych kanałach sprzedaży. Pozbawiając się tym samym szansy prowadzenia własnego e-sklepu i budowania jego silnej pozycji wśród internautów-klientów.

Ponad 70% Polaków przebadanych w zeszłym roku przez Gemius, firmę specjalizującą się w analizie internetu, potwierdziło, że robi zakupy w sieci. Z danych TNS wynika z kolei, że największą popularnością cieszą się nad Wisłą portale aukcyjne. To na nich szukamy najczęściej okazji, otrzymujemy dostęp do niemal nieograniczonego asortymentu i mamy szansę kupienia produktów po dużo niższej cenie niż w stacjonarnych sklepach. Dla sprzedających to okazja do prowadzenia taniej działalności – e-sprzedawcy płacą bowiem jedynie za wystawienie produktu na sprzedaż i prowizję od sprzedaży (ok. 10% wartości transakcji). Jednak z drugiej strony, umieszczając swoje produkty w serwisie aukcyjnym, firmom trudno być zauważonym wśród dużej konkurencji. Obecność w portalu aukcyjnym spełnia jedynie cel sprzedażowy, nie da się w ten sposób zbudować silnej marki i jej wizerunku w świadomości e-klientów.

Potencjał tkwi w e-sklepie, ale…

Budowanie wizerunku i pozycji firmy w sieci może naprawdę dokonywać się tylko w sklepie internetowym konkretnej marki. Badanie TNS wykazało, że to drugi ważny kanał sprzedaży wyróżniany przez Polaków. Dlaczego jednak teoria nie przekłada się na praktykę? Często panuje przekonanie, że własny e-sklep to droga inwestycja, wymagająca zaangażowania co najmniej programistów, grafików i marketingowców. Właściciele firm, które sprzedają swoje produkty w sieci, uważają, że założenie sklepu internetowego wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu e-commerce, PR i SEO. Tymczasem do stworzenia e-sklepu nie jest potrzebne wszechstronne wykształcenie z zakresu wirtualnego biznesu ani umiejętności informatyczne. Tworzenie sklepu internetowego to prosty proces, w którym sprzedawców mogą wesprzeć profesjonalne systemy sprzedaży internetowej.

Trzy kroki do stworzenia wirtualnego koszyka

Najważniejszy jest oczywiście pomysł - bez odpowiedniego odczytania potrzeb klientów i dostarczenia im produktów, których potrzebują, e-sklep nie ma racji bytu. By w pełni legalnie prowadzić sprzedaż niezbędne jest założenie działalności gospodarczej, na zasadach podobnych do prowadzenia sklepu stacjonarnego. Kiedy zarejestrujemy firmę, otrzymamy NIP, REGON, założymy firmowe konto i określimy siedzibę naszego przedsiębiorstwa, przychodzi pora na _ clue _ całej działalności - uruchomienie wirtualnego serwisu, w którym nasze produkty będą sprzedawane.

Wygodnie, profesjonalnie, pewnie

Najwygodniej i najbezpieczniej skorzystać z profesjonalnego programu do prowadzenia sprzedaży w internecie. Wygoda i szeroki zakres funkcjonalności takiego systemu zapewniają e-sklepowi pewność działania i odpowiednią obsługę klientów. Jednym z tego typu programów jest nowoczesne narzędzie w duchu idei ERP 2.0, stworzone przez Comarch, które wychodzi naprzeciw cyfrowym czasom i daje możliwość ciągłego funkcjonowania e-sklepu w chmurze. W praktyce oznacza to, że narzędzie do prowadzenia sprzedaży internetowej dostępne jest z każdego urządzenia i o każdej porze. A dodatkowo systemowi sprzedaży towarzyszą m.in. serwis usług księgowych dla firm czy platforma analityczna, służąca również do budowania relacji z klientami.

Korzystając z nowoczesnych narzędzi sprzedaży w internecie, właściciele firm nie tylko upraszczają całą procedurę i przyspieszają tym samym start własnego sklepu internetowego, ale przede wszystkim otwierają przed swoją firmą wiele możliwości – mogą dostosowywać grafikę do swoich potrzeb i gustów, poszerzają kanały sprzedaży o mobilne rozwiązania, zapewniają sobie pozycjonowanie w sieci oraz integrują się z niezbędnymi podmiotami, m.in. serwisami płatności czy kurierami.

Źródło artykułu: Informacja prasowa

Wybrane dla Ciebie

Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy