Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Znana polska marka Femi Stories została wystawiona na sprzedaż. Minimalna cena to 400 tys. zł netto, choć wcześniej właściciel próbował ją sprzedać nawet za 5 mln zł. Marka działa na rynku od 20 lat.
Femi Stories, popularna polska marka odzieżowa, została oficjalnie wystawiona na sprzedaż. Licytacja obejmuje prawa do znaków towarowych (Hel of a Girl, Hel of a Man, Hel of a Dream czy Femi Pleasure), domen internetowych (z końcówkami .pl, .com, .it, .info) oraz profile w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook oraz grupa na Facebooku).
Tyle można zarobić na niepotrzebnych ubraniach. Prowadzą skup
Polska marka odzieżowa idzie pod młotek
Portal dlahandlu.pl podaje, że minimalna cena wywoławcza wynosi 400 tys. zł netto plus VAT. Oferty można składać do 20 października 2025 r. zarówno elektronicznie, jak i listownie na adres spółki.
Ostateczna cena zostanie ustalona w drodze licytacji. Wcześniej właściciel FP Brand sp. z o.o. próbował sprzedać markę za 3,1 mln zł, a później nawet za 5 mln zł.
Femi Stories powstała około 2005 r. z inicjatywy sióstr Kamili i Anity Nawarkiewicz. Marka zdobyła rozpoznawalność dzięki kolorowym projektom inspirowanym sportem i podróżami.
W kwietniu 2024 r. zawieszono sprzedaż w sklepie internetowym Femi Stories. Zlikwidowano także sklep stacjonarny w Warszawie, gdzie przeprowadzono wyprzedaż z 90-proc. obniżką.
W szczytowych latach 2019-2021 firma osiągała 20 mln zł przychodu i 15 proc. EBITDA. Jednak w 2022 r. spółka zanotowała 2 mln zł straty netto.
Polska firma rowerowa z wnioskiem o upadłość
Jednak nie tylko firmy odzieżowe zmagają się z problemami. W sierpniu "Polityka" poinformowała, że wniosek o upadłość złożyła polska firma rowerowa 7Anna, znana z marek takich jak Rondo i NS Bikes.
Prezes Tomasz Cybula podkreślił, że decyzja została podjęta po "serii ciosów", która spadła na firmę. Spółka nie kończy działalności, a postępowanie ma umożliwić restrukturyzację.