Ekspresówki
Jeszcze gorzej wygląda sytuacja z trasami ekspresowymi. Z pierwotnie planowanych 2000 km powstanie co czwarty kilometr. Nie będzie trasy S5 z Poznania do Gdańska. Kibice nie pojadą też bezpieczną trasą z Wielkopolski do Wrocławia, bo nowa ekspresówka ma długość 3,4 km! W cztery lata wybudowano 1 proc. trasy.
Zaawansowane prace toczą się na S8, tyle że do Euro 2012 gotowe będą jedynie małe odcinki drogi łączące Warszawę z Wrocławiem. Podobnie sytuacja wygląda na S7 ze stolicy do Gdańska. Budowa trwa, ale przed 8 czerwca się nie skończy. Gotowe będą tylko kilkudziesięciokilometrowe krótkie fragmenty przed Trójmiastem i to tylko na zasadzie tzw. przejezdności.
Także trasy niełączące bezpośrednio miasta-gospodarzy mają poślizgi. Dopiero w 2014 roku skończy się budowa S3 Szczecin-Gorzów Wielkopolski-Zielona Góra. Kiedy powstanie przedłużenie tej trasy dalej na południe, nie wiadomo. Problemy będą mieć także kibice udający się z Warszawy na Ukrainę. S17 w okolicach Lublina zostanie oddana do użytku dopiero na przełomie 2013 i 2014 roku.
Niegotowe będą fragmenty obwodnicy Warszawy. S2 łącząca autostradę A2 z lotniskiem Okęcie ukończona zostanie dopiero późną jesienią.
Na zdjęciu: Docelowa sieć dróg ekspresowych, która według najnowszych założeń powstanie najprawdopodobniej do roku...2035.