Niemcy wchodzą na polski rynek zoologiczny
W tym tygodniu w Warszawie nastąpi otwarcie pierwszego polskiego sklepu Maxi Zoo, marki należącej do niemieckiego koncernu Fressnapf - informuje "Puls Biznesu".
15.10.2012 | aktual.: 15.10.2012 06:39
To gracz numer 1 w branży sklepów z akcesoriami dla zwierząt w Europie. 1200 sklepów niemieckiej grupy w 11 europejskich krajach wypracowało w ubiegłym roku 1,36 mld euro przychodów, ponad dwukrotnie więcej, niż wartość całego polskiego rynku zoologicznego. W Polsce działa ok. 3 tys. sklepów dla właścicieli ok. 14 mln kotów i psów.
W tym roku niemiecka firma ma zamiar otworzyć jeszcze dwa sklepy w Polsce. Skupi się na sprzedaży karmy, środków pielęgnacyjnych i akcesoriów, ale na razie nie będzie sprzedawać zwierząt.
Polski rynek zoologiczny oceniany jest na ok. 2 mld zł i rośnie w dwucyfrowym tempie. Maxi Zoo ma ambicje zostać jego liderem.