Nieudany początek działalności platformy nc+
Kiedy w marcu wystartowała platforma nc+, wydawało się, że nic nie stanie na przeszkodzie, by gigant zdobywał nowych klientów. Nic bardziej mylnego. Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, straciła ona 200 tys. klientów od początku działalności.
22.08.2013 | aktual.: 27.08.2013 10:08
Na koniec czerwca liczba abonentów wynosiła 2,3 mln osób. W momencie startu platformy nc+ - powstałej z połączenia Cyfry+ i platformy n - połączona platforma obsługiwała 2,5 mln abonentów, a około 100 tys. z nich korzystało z ofert obu operatora.
Uruchomieniu nc+ towarzyszyły kontrowersje. Analitycy zwracali uwagę na fakt, iż oferta cenowa nowej platformy (ceny wyższe o 33-50 proc. za tę samą lub mniejszą liczbę kanałów), zwłaszcza w przypadku najbogatszych pakietów, odbiegała od standardów polskiego rynku. Wielu abonentów wyrażało swoje niezadowolenie dotyczące wysokości opłat oraz zawartości i braku elastyczności pakietów w konstrukcji oferty, co zostało zauważone także przez media. 29 kwietnia 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał ITI Neovision sankcją w wysokości blisko 11 mln zł za złamanie prawa przy wprowadzeniu oferty nc+ i informowaniu o jej warunkach. Ponadto UOKiK nakazała natychmiastowe usunięcie skutków zakwestionowanych działań wobec abonentów
Jak poinformował TVN, miesięczne ARPU (skrót z ang. average revenue per user = średni przychód na użytkownika) platformy nc+ wyniósł 63,4 zł. Przychody ze sprzedaży w tym samym okresie osiągnęły poziom 1,14 mld zł. Koszty jednorazowe wyniosły 66 mln zł. Po wyłączeniu tych kosztów wskaźnik EBITDA platformy nc+ wyniósł ok. 200 mln zł. Udział Grupy TVN w stracie operatora w tym okresie osiągnął poziom 4,7 mln zł.