Nieudany początek działalności platformy nc+

Kiedy w marcu wystartowała platforma nc+, wydawało się, że nic nie stanie na przeszkodzie, by gigant zdobywał nowych klientów. Nic bardziej mylnego. Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, straciła ona 200 tys. klientów od początku działalności.

Nieudany początek działalności platformy nc+
Źródło zdjęć: © Wikipedia

22.08.2013 | aktual.: 27.08.2013 10:08

Na koniec czerwca liczba abonentów wynosiła 2,3 mln osób. W momencie startu platformy nc+ - powstałej z połączenia Cyfry+ i platformy n - połączona platforma obsługiwała 2,5 mln abonentów, a około 100 tys. z nich korzystało z ofert obu operatora.

Uruchomieniu nc+ towarzyszyły kontrowersje. Analitycy zwracali uwagę na fakt, iż oferta cenowa nowej platformy (ceny wyższe o 33-50 proc. za tę samą lub mniejszą liczbę kanałów), zwłaszcza w przypadku najbogatszych pakietów, odbiegała od standardów polskiego rynku. Wielu abonentów wyrażało swoje niezadowolenie dotyczące wysokości opłat oraz zawartości i braku elastyczności pakietów w konstrukcji oferty, co zostało zauważone także przez media. 29 kwietnia 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał ITI Neovision sankcją w wysokości blisko 11 mln zł za złamanie prawa przy wprowadzeniu oferty nc+ i informowaniu o jej warunkach. Ponadto UOKiK nakazała natychmiastowe usunięcie skutków zakwestionowanych działań wobec abonentów

Jak poinformował TVN, miesięczne ARPU (skrót z ang. average revenue per user = średni przychód na użytkownika) platformy nc+ wyniósł 63,4 zł. Przychody ze sprzedaży w tym samym okresie osiągnęły poziom 1,14 mld zł. Koszty jednorazowe wyniosły 66 mln zł. Po wyłączeniu tych kosztów wskaźnik EBITDA platformy nc+ wyniósł ok. 200 mln zł. Udział Grupy TVN w stracie operatora w tym okresie osiągnął poziom 4,7 mln zł.

cyfra+nc+klienci
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (307)