Trwa ładowanie...
pieniądze
30-01-2009 09:44

Nowe banki rewidują rynkowe strategie

Kryzys na rynkach finansowy spowodował, że banki, które dopiero startują na naszym rynku, musiały zrewidować swoje plany.

Nowe banki rewidują rynkowe strategieŹródło: Jupiterimages
d45qrtm
d45qrtm

Meritum zrezygnował z budowy sieci oddziałów i zwiększania zatrudnienia. Allianz nie wprowadził do oferty kredytów hipotecznych. Tylko Alior twierdzi, że na razie rozwija się zgodnie z planem.

Pierwszy oficjalnie zmianę strategii rozwoju ogłosił Meritum Bank. Zgodnie z pierwotnym planem w tym roku miał zwiększyć sieć swoich placówek do 50 i liczbę zatrudnionych do 600. Ograniczy się do 20 oddziałów i 350 osób załogi. _ Zamiast budowy kilkudziesięciu oddziałów, co zawsze wiąże się z wysokimi kosztami, postawiliśmy na rozbudowę systemu internetowej sprzedaży produktów i współpracę z pośrednikami finansowymi _- mówi Mariusz Karpiński, prezes Meritum Banku. _ Na początek nasze produkty wprowadziliśmy do sieci Expandera, prowadzimy rozmowy z kolejnymi pośrednikami _- dodaje.

Od wczoraj przez internet można założyć lokatę. Bank nie uległ presji cięcia stóp. Oferuje jedno z najwyższych na rynku oprocentowań. Składając u niego depozyt na 3 miesiące, można zarobić 9 proc. w skali roku. Za roczny depozyt Meritum płaci 8 proc. Minimalna kwota wpłaty wynosi 10 tys. zł.

Allianz, drugi ubiegłoroczny debiutant, miał do końca pierwszego kwartału tego roku otworzyć 60 placówek. Teraz, jak twierdzi Marek Baran, rzecznik spółki, tej wielkości sieć ma powstać do końca 2009 r. Bank jeszcze pod koniec 2008 r. zrezygnował z wprowadzenia od oferty kredytów hipotecznych. Pojawią się, gdy ustabilizuje się sytuacja na rynkach finansowych. Na razie bank koncentruje się na szkoleniu 1 tys. agentów ubezpieczeniowych swojego właściciela grupy Allianz, którzy będą sprzedawali jego produkty - konta osobiste, karty kredytowe i lokaty.

d45qrtm

Z trójki, która wystartowała pod koniec ubiegłego roku, najlepiej radzi sobie Alior. Dlatego nie zmienia planów rozwoju. Do końca roku rozbuduje swoją sieć placówek o 75 nowych i będzie miał ich ponad 150. Chce także zwiększyć zatrudnienie o 600 osób - do ok. 2 ,1 tys.
Od początku swojej działalności pozyskał miliard zł depozytów. Ma 60 tys. klientów indywidualnych i 3,8 biznesowych. Nie zmienia swoich planów dotyczących nowych produktów. W marcu wprowadzi do oferty nowe propozycje kredytów konsumpcyjnych. Nadal będzie stawiał na wysoko oprocentowane lokaty i kredyty hipoteczne. Jest jedną z nielicznych instytucji finansowych na rynku, które nadal są gotowe finansować 100 proc. wartości nieruchomości. Deklaruje, że w ciągu 3 lat zdobędzie 2-4 proc. udziału w rynku. Allianz i Meritum także chcą mieć podobny udział.

POLSKA Dziennik Zachodni
Magdalena A. Olczak, Wojciech Taras

d45qrtm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d45qrtm