Nowe lody youtubera robią furorę. Sklepy nie nadążają z dostawami
Cztery lata temu hitem były lody Ekipy, dziś dzieci i młodzież oszalały na punkcie lodów Wojanek. Jednak znalezienie choćby jednego loda w sklepowej zamrażarce to jak wygranie na loterii. Po długich poszukiwaniach udało nam się je kupić i sprawdzić, jak smakują.
Jeszcze kilka tygodni temu półki sklepowe Żabki podbijał napój "Wojanek", sygnowany przez youtubera Wojana – twórcę internetowego, którego trzy popularne kanały na YouTube obserwuje łącznie ponad 6 milionów subskrybentów. Po sukcesie napoju przyszedł czas na kolejny produkt – lody Wojanek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dzieci oszalały na punkcie tego napoju. O co chodzi z Wojankiem?
Nowe lody z Żabki to hit
Lody Wojanek dostępne są wyłącznie w sklepach sieci Żabka. Kosztują 3,50 zł i oferowane są w jednym wariancie smakowym: jabłkowo-truskawkowym. Problem w tym, że nie tak łatwo je zdobyć.
Odwiedziliśmy kilka Żabek i powoli traciliśmy nadzieję na ich znalezienie. W jednej z placówek usłyszeliśmy, że cała dostawa lodów, czyli jeden karton, rozeszła się z samego rana na zamówienie.
W końcu w jednej z Żabek udało nam się kupić Wojanki. O przetestowanie lodów poprosiliśmy kilkunastoletniego Kamila z Kościana (woj. wielkopolskie). – Są dobre. Nie zaskakująco dobre, ale dobre – przyznał.
Szaleństwa związanego z tymi produktami do końca nie rozumiem, ale uczciwie powiem, że zarówno napoje jak i lody mają dobry smak. Ale za zdrowe pewnie nie są. Dużo cukru – dodał.
Klienci pytają tylko o jedno
Sprzedawcy Żabek, z którymi rozmawialiśmy, potwierdzają, że pytania o lody Wojanek słyszą codziennie. - Klienci wchodzą, rozglądają się po zamrażarkach i pytają o jedno: czy są lody Wojanka? - mówi jedna z ekspedientek. - Trochę mamy już tego dosyć, ale zdajemy sobie sprawę, że to tylko chwilowy trend - dodaje.
Sprzedawczyni podkreśliła, że o napój Wojanek również było dużo pytań, jednak teraz zainteresowanie nim nieco spadło, a klienci częściej pytają już o lody.
Jak pisaliśmy w WP Finanse, napój szybko stał się viralowym hitem, głównie dzięki promocji w mediach społecznościowych. Dostępny jest w sieci Żabka w dwóch smakach: truskawka-malina oraz pomarańcza-brzoskwinia. Jego regularna cena to 4,99 zł.
Kultowe lody Ekipy
Cztery lata temu podobnym zainteresowaniem cieszyły się lody Ekipy, które powstały we współpracy z marką Koral. Wówczas w sprzedaży było kilka wariantów smakowych m.in. cytrynowy i truskawkowy. Tym, co skradło serca konsumentów, była słodka polewa przypominająca lukier.
Lody Ekipy wyprzedawały się w ekspresowym tempie. Z kolei papierki po nich stały się gadżetem kolekcjonerskim - można było je kupić na portalach ogłoszeniowych za zawrotne sumy. Serwis portalspozywczy.pl podawał, że najdroższy papierek sprzedano za 250 tys. zł.
Paulina Master, dziennikarka WP Finanse