Takiego sklepu Ikea jeszcze nie było. Powstanie w Bielsku-Białej
Ikea planuje otwarcie nowego typu sklepu w Polsce, który będzie 15 razy mniejszy od tradycyjnych hipermarketów. To część strategii eksperymentowania z nowymi formatami sprzedaży. Placówka zostanie uruchomiona w Bielsku-Białej (woj. śląskie).
Portal wiadomoscihandlowe.pl podaje, że otwarcie nowego konceptu jest planowane jeszcze w tym roku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jaja cała dobę. Nietypowa maszyna na wrocławskim osiedlu
Nowa Ikea w Bielsku-Białej
Placówka Ikei zostanie otwarta w Centrum Handlowym Gemini Park w Bielsku-Białej i będzie pierwszym w Polsce kompaktowym sklepem Ikea tego typu. Zajmie około 2000 mkw., co stanowi powierzchnię około 15 razy mniejszą niż w przypadku standardowych sklepów Ikea.
W nowym sklepie będzie można znaleźć niemal 3000 produktów, z czego ponad 1000, w tym meble, będzie dostępnych od ręki.
Przewidziano także strefę relaksu - niewielkie Bistro Szwedzkie, w którym klienci spróbują zarówno roślinnych, jak i mięsnych klopsików z frytkami, wypiją kawę czy skosztują lodów z automatu.
Cytowani przez portal przedstawiciele sieci przekonują, że "mimo niewielkiego metrażu, udało się zmieścić wszystko, co najważniejsze, czyli inspirujące ekspozycje, wsparcie projektowe". Klienci będą mogli zawiać cały asortyment z dostawą do domu lub z odbiorem w Punkcie Odbioru Zamówień w Bielsku-Białej czy Cieszynie.
Nowy koncept powalczy ze sklepami online?
Nowy format sklepu ma być odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów oraz trend w kierunku bardziej zrównoważonego rozwoju.
Ikea zarządza obecnie 11 hipermarketami oraz 54 punktami w Polsce. Nowy koncept ma na celu zwiększenie dostępności produktów i ułatwienie zakupów dla klientów, którzy nie mają możliwości odwiedzenia dużych sklepów. Mniejsze sklepy mają umożliwić łatwiejszy dostęp do oferty Ikei w mniejszych miastach.
Wprowadzenie nowego formatu sklepu to część szerszej strategii Ikei, która obejmuje także rozwój kanałów sprzedaży online oraz innowacyjne rozwiązania logistyczne.
Zmiany te są także odpowiedzią na rosnącą konkurencję na rynku oraz potrzeby klientów, którzy coraz częściej wybierają zakupy online. Ikea chce pozostać liderem w branży wyposażenia wnętrz, dostosowując się do nowych realiów rynkowych.
Również inne sieci sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz stawiają na nowe koncepty. Pod koniec czerwca 2025 r. sieć Agata otworzyła pierwszy sklep w mniejszym formacie (350 mkw.). Jest zlokalizowany w Galerii Niwa w Oświęcimiu.